کرمانشاه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از اهتزاز پرچم عزای حسینی(ع) به مناسبت اول محرم در همه بقاع متبرکه در استان کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز برنامه‌های ویژه ماه محرم در بقاع متبرکه کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی ویژه ماه محرم که قبلاً بنا بود در ۴۰ بقعه متبرکه برگزار شود به علت شرایط ناشی از ویروس کرونا در ۲۰ بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

وی افزود: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم بیرق عزای حسینی علیه السلام بر فراز بام و گنبد بقاع متبرکه استان کرمانشاه از شب گذشته به اهتزاز درآمده و مراسم استقبال از ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن متبرکه از اولین روز محرم برگزار می‌شود.

صالحی ادامه داد: مراسم عزاداری امام حسین (ع) امسال تعطیل نمی‌شود، بلکه برنامه‌ها با محدودیت برگزار شده و سعی می‌کنیم بیشتر برنامه‌ها را به سمت فضای مجازی ببریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به شرایط حاکم امسال از محل اجرای نیات واقفین رزمایش مواسات مومنانه را برگزار کردیم و به جای برگزاری و پخت غذا در ایام محرم و صفر نیز توزیع بسته‌های معیشتی را در قالب طرح شمیم حسینی (ع) با کمک هیئات مذهبی خواهیم داشت.