بوشهر- استاندار بوشهر گفت: به مناسبت هفته دولت ۹۰۵ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند ظهر شنبه در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی هفته دولت در شهرستان‌های گناوه و دیلم که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد اظهار داشت: امسال ۸۳۷ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار یک هزار و ۶۷۹ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود که از این رقم ۸۶۴ میلیارد تومان پروژه عمرانی و ۸۳۲ میلیارد تومان پروژه‌های اقتصادی است.

وی بیان کرد: همچنین ۶۸ پروژه شامل ۸ پروژه اقتصادی و ۶۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۷۸۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

استاندار بوشهر در آئین افتتاح پروژه‌های شهرستان‌های گناوه و دیلم که به صورت ارتباط زنده با دو شهرستان برگزار شد، با تسلیت ایام ماه محرم و تبریک هفته دولت و روز پزشک گفت: حجم پروژه‌های افتتاحی هفته دولت با وجود تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی مایه افتخار است.

گراوند افزود: حجم پروژه‌های افتتاحی در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته این در شرایطی است که کشور در سخت‌ترین دوران مالی و اقتصادی قرار دارد.

وی بیان کرد: برخی پروژه‌های بزرگ در دیلم از جمله کارخانه خوراک آبزیان آماده افتتاح است اما مقررشده به زودی با حضور مقامات کشوری رسماً افتتاح شود.

استاندار بوشهر گفت: از خیرین بزرگوار شهرستان دیلم که در اجرای پروژه‌های متعدد نهایت همکاری داشتند قدردانی می‌کنم.

گراوند در آئین افتتاح طرح‌های گناوه هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های بندری و گردشگری گناوه، تکمیل طرح‌های گردشگری در اولویت است.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصادی کارهای خوبی در گناوه انجام‌شده و در حال انجام است که نتایج آن نقش مهمی در ارتقا اشتغال و تولید در گناوه دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: با وجود ظرفیت‌های بندری استان، تولیدات محصولات مختلف در استان باید صادرات محور باشند.

لازم به ذکر است به ابتکار گراوند استاندار بوشهر، ملاقات عمومی استاندار با شماری از شهروندان گناوه و دیلم به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد و استاندار بوشهر دستورات لازم برای رفع مشکلات شهروندان صادر کرد.