دامغان- معاون سیاسی فرماندار دامغان از اختصاص سهمیه ۱۱درصدی سوخت ادوات کشاورزی استان سمنان به این شهرستان خبر داد و گفت: سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر سوخت تحویل کشاورزان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا نوچه ناسار بعد از ظهر شنبه در نشست کمیسیون قاچاق کالا، سوخت و ارز دامغان به میزبانی سالن آموزش شبکه بهداشت و درمان، با بیان اینکه ۱۱ درصد سهمیه سوخت ادوات کشاورزی استان سمنان به دامغان اختصاص یافت، بیان کرد: سهمیه سوخت ادوات کشاورزی استان سمنان حدود ۳۱ میلیون لیتر بوده که نزدیک به سه میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر به دامغان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش مدیریت جهاد کشاورزی دامغان جابجایی غیر قانونی و قاچاق سوخت ادوات کشاورزی وجود نداشته است، بیان داشت: در پنج ماهه نخست سال جاری ۲۳ مورد گشت مشترک و ۷۱ مورد بازرسی در دامغان صورت گرفت که برای ۱۵ واحد پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قانونی ارسال شد.

معاون سیاسی فرماندار دامغان تصریح کرد: بیشترین تخلفات محرز شده در حوزه بهداشتی دامغان شامل واحدهای عطاری، باشگاه‌های بدنسازی و آرایشگاه‌های زنانه بوده است.

نوچه ناسار از دریافت کالابرگ نفت سفید و سیلندر گاز مایع در آینده نزدیک به صورت ثبت نام الکترونیکی در استان سمنان خبر داد و افزود: اهالی روستاهای فاقد گاز طبیعی برای اخذ سهمیه سیلندر گاز مایع باید از طریق سامانه تجارت آسان نسبت به ثبت مشخصات و شماره همراه سرپرست خانوار اقدام کنند.

وی افزود: متأسفانه بیشترین سهمیه گاز مایع هم اکنون در خودروها استفاده می‌شود و اطلاع رسانی عمومی به تمامی بخش‌ها در این زمینه به منظور عدم بروز هرگونه چالش و مشکلی ضروری است.

معاون استاندار سمنان در خاتمه گفت: قاچاق را بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی می‌تواند برنامه‌های راهبردی نظام در راستای جهش تولید را محقق سازد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه در خصوص اقدامات پنج ماهه اول سال جاری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص طرح ثبت نام ویژه اخذ گاز مایع، مدیریت جهاد کشاورزی در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت خودروهای کشاورزی فاقد پلاک و اداره صمت و اتاق اصناف در خصوص مقابله با کالای قاچاق در دامغان ارائه گفتگو شد.