بوشهر - مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر گفت: در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری، دو هزار دقیقه برنامه ویژه روز ملی مبارزه با استعمار پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین ناظر پیش از ظهر دوشنبه در جمع اعضای ستاد برگزاری یکصد و چهارمین سالگرد شهادت شهید رئیس‌علی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار اظهار داشت: در روز ملی مبارزه با استعمار، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسر کشور مهمان خانه رئیس‌علی دلواری می‌شوند.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار مردم سراسر کشور در یک ارتباط زنده رادیویی و تلویزیونی مهمان خانه رئیس‌علی دلواری می‌شوند و با رشادت‌های دو قرن مقاومت مردم ایران در مقابله و مبارزه با استعمار انگلیس آشنا می‌شوند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز بوشهر از تولید و پخش بیش از دو هزار دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی در گستره استانی ملی و فراملی خبر داد.

وی گفت: علاوه بر پخش سریال فیلم مستند سرود و خبر به این مناسبت مجموعه انیمیشن بچه‌های دریا ویژه مبارزه مردم و کودکان با استعمار انگلیس در دوره دلیران تنگستان و مقاطع مختلف تاریخی است.

در این جلسه اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید رئیس‌علی دلواری به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

برگزاری رزمایش دریایی اقتدار، برافراشتن پرچم حق خواهی، رونمایی از چاپ داستان رئیس‌علی دلواری در کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی، تقدیر و تجلیل از ترویج دهندگان فرهنگ رشادت و مقاومت در طول دو قرن مقاومت و پیروزی از جمله برنامه‌های یکصد و چهارمین سالگرد شهادت شهید رئیس‌علی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار است.