کرمانشاه- سخنگوی ستاد کرونا کرمانشاه از شکست دوگانه استکباری سلامت-عزاداری خبر داد و گفت: مصوبات ستاد کرونا هیچ منافاتی با برگزاری مراسم عزاداری ندارد.

ابراهیم شکیبا پیش از ظهر امروز سه‌شنبه چهارم شهریور ماه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اکثر هیأت مذهبی کرمانشاه دستورالعمل‌های کشوری و استانی ستاد کرونا را در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و حفظ جان عزاداران، رعایت می‌کنند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته توسط اکیپ‌های نظارتی ستاد کرونا، تعداد بسیار کمی از هیأت مذهبی در شب‌های گذشته از ماه محرم دستورالعمل یازده بندی ستاد کرونا را به طور کامل اعمال نکرده‌اند که تذکر لازم داده شده و در صورت تکرار به سازمان تبلیغات اسلامی معرفی می‌شوند.

سخنگوی ستاد کرونا کرمانشاه با اشاره به همراهی و همکاری هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسمات و مناسک مذهبی با ستاد کرونا، افزود: همه ما عاشق امام حسین (ع) هستیم و فرصت عزاداری برای سرور و سالار شهیدان را مغتنم می‌شماریم، اما امسال به‌واسطه وجود ویروس منحوس کرونا هیأت مذهبی با محدودیت‌هایی برای برگزاری مراسمات با حفظ جان عزاداران مواجه هستند.

وی ادامه داد: اولین گروهی که به‌صورت داوطلبانه در موج نخست فراگیری کرونا به کمک کادر درمان آمد هیأت مذهبی و بسیجیان بودند که همیشه و همه جا خود را پای کار انقلاب و شریک در غم و اندوه مردم می‌دانند.

شکیبا با تقدیر از هیأت، حسینیه‌ها و تکایا که به صورت داوطلبانه به دنبال اجرای شیوه‌نامه‌های ستاد کرونا در مراسمات عزاداری بودند، افزود: این رعایت و مراعات طرح دوگانه مهندسی شده دشمن برای قرار دادن مدافعان سلامت در روی عزاداران حسینی (ع) را با شکست مواجه کرد و امیدواریم تا پایان محرم این روند ادامه داشته باشد تا طرح دوگانه مستکبرانه سلامت-عزاداری با شکستی ننگین روبه‌رو شود.

وی ادامه داد: غیر از تجمعات عزاداران در ماه محرم در این ایام، تجمعات دیگری مانند کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد در کشور برگزار شده است که در همه آن‌ها سعی بر آن بوده که شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

سخنگوی ستاد کرونا کرمانشاه تصریح کرد: مصوبات ستاد کرونا هیچ منافاتی با برگزاری مراسم عزاداری ندارد و این ستاد فقط به دنبال حفظ سلامت مردم است.