معاون وزیر بهداشت از برقراری پوشش بیمه سلامت برای دانشجویان دستیاری پزشکی و دکتری تخصصی و خانواده آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیما سادات لاری درباره پیگیری پوشش بیمه سلامت دانشجویان دستیاری پزشکی و Ph.D گفت: برای حمایت از دانشجویان دستیاری پزشکی و Ph.D که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در حال ارائه خدمت هستند و قدردانی از زحمات آنها، با دستور وزیر بهداشت و همکاری سازمان بیمه سلامت تفاهم نامه‌ای بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای دانشجویان دستیاری پزشکی و Ph.D منعقد شد.

وی افزود: در این زمینه علاوه بر اطلاع رسانی‌های انجام شده، حدود ۱۷ هزار پیامک نیز به دانشجویان مربوطه برای مراجعه ارسال شده است.

لاری ادامه داد: تاکنون دو هزار و ۵۴۸ نفر از دانشجویان و هزار و ۱۲۰ نفر از افراد تحت تکفل آنها در سایت مربوطه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد، هزار و ۷۹۳ دانشجو و ۷۹۹ نفر از افراد تحت تکفل آنها بر اساس اعلام سازمان بیمه سلامت، فاقد هرگونه بیمه‌ای بوده و در نتیجه می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر اولین فهرست این افراد به تعداد ۹۲۰ نفر جهت صدور دفترچه بیمه سلامت ارسال شده و با تکمیل پرونده سایر متقاضیان، اسامی آنها هم به سازمان بیمه سلامت ارسال می‌شود.

وی اظهار داشت: هزینه سالانه این خدمات بیمه‌ای، ۶۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان است که بر اساس تفاهم نامه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت، ۵۰ درصد حق بیمه توسط وزارت بهداشت و ۵۰ درصد باقی مانده در قالب وام توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.

لاری گفت: همچنین متقاضیان می‌توانند در صورت عدم تمایل به دریافت وام، مبلغ ۵۰ درصد باقی مانده (۳۳۴ هزار و ۲۰۰ تومان) را به صورت نقدی پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان متقاضی پوشش بیمه سلامت می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی portal.srd.ir درخواست خود را ثبت کنند.