قم - استاندار قم گفت: تمام مصوبات سال گذشته هفته دولت در قنوات که به دلیل شیوع کرونا نیمه کاره مانده به قوت خود باقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بخش قنوات قم به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه برخی از مصوبات سال گذشته استان در بخش قنوات به دلیل شیوع غیرمنتظره کرونا نیمه‌کاره باقی‌مانده و یا اجرایی نشده است، افزود: تمام مصوبات سال گذشته قنوات در هفته دولت، به قوت خود باقی است و فرماندار قم مسئول پیگیری آن‌ها تا به سرانجام نهایی رسیدن خواهد بود.

وی با اشاره به آثار مخرب و غیرقابل‌پیش‌بینی شده کرونا بر پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی افزود: قم به دلیل شناسایی نخستین مورد ابتلاء به کرونا عملاً قدرت مانور و پیشگیری را از دست داد.

استاندار قم با بیان اینکه در همان روزهای اولیه شیوع کرونا ۲ هزار تخت بیمارستانی سیار توسط ارتش و سپاه در قم راه‌اندازی شد، تصریح کرد: تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و بهره‌برداری از بیمارستان مادر در آینده‌ای نزدیک از نمونه‌های تبدیل تهدید به فرصت در روزهای کرونایی قم بوده است.

وی بیان کرد: مجموعه مدیریت استان همیشه در پرونده‌های مورد بررسی در شورای حل اختلاف، حق را به شهرداری‌های تابعه داده و جانب مردم را نگه‌داشته است.

سرمست گفت: پیشنهاد دفن اموات کرونایی بخش قنوات در قبرستان امامزاده طیب‌وطاهر (ع) داده شده است که اکنون تدفین این افراد در بهشت معصومه (س) بر مبنای پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا و تجهیزات بهداشتی و تکریم متوفیان در این آرامستان است اما با این وجود این مساله توسط دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قنوات بررسی خواهد شد.