سنندج - نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش نیاز جهش تولید توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیوا قاسمی پور ظهر امروز چهارشنبه در شورای مهارت استان کردستان که با حضور علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، اظهار کرد: مهارت باید به فراگیران حتی محصلان آموزش داده شود تا بتوانند به راحتی وارد بازار کار شوند.

وی افزود: در شرایط امروزی آموزش صرف فنی نمی‌تواند ما را موفق کند و مهارت‌های کسب و کار، تجارت الکترونیک و اخلاق در کنار آن باید آموزش داده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان محروم کردستان باید به دنبال اجرایی کردن سند توسعه مهارتی باشیم و باید نیاز شهرستان‌ها بر اساس بازار کار دیده شود.

قاسمی پور یادآور شود: باید برای جامعه زنان فعال نیازمند کارگاه‌هایی تجهیز شوند تا آموزش‌های مهارتی را به آنان ارایه دهند تا بتوانند به اشتغال زایی در آینده برسند.

وی بیان کرد: برای جامعه روستایی در استان کردستان نیز باید برنامه مدونی تدوین شود و آموزش به افراد جویای کار در این محیط‌ها داده شود تا بتوان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید به سمت عملی سوق داده شود و آموزش‌های نظری کمتر در فعالیت آموزشگاه‌ها قرار گیرد.