اردبیل- کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از اجرای ویژه برنامه زنان عاشورایی در طول ماه محرم و صفر همه روزه ساعت ۱۷ در پارک بانوان اردبیل خبر داد.

سارا حقی در حاشیه برگزاری ویژه برنامه زنان عاشورایی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: همواره در رابطه با حادثه کربلا از رشادت‌ها و دلیری‌های مردان جنگاور بیشتر یاد می‌شود اما بی شک نقش زنان نیز در این واقعه قابل انکار نیست، به‌ویژه خطبه‌ها و سخنرانی‌های پرچمدار زنان عاشورا و قافله سالار اُسرا در تمام طول تاریخ بشریت مشهور و زبانزد است.

وی افزود: حضور حضرت زینب (س) و همچنین سایر زنان و دختران در واقعه کربلا درس‌های بزرگی برای ما دارد؛ حضرت زینب (س) کوه صبر و استقامت بود، ایشان که خود همیشه به امام حسین (ع) تکیه می‌کرد پس از برادر، خود تکیه گاه زنان و دختران حرم شد.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل تصریح کرد: حضرت زینب کبری (س)، از جمله شخصیت‌های تأثیرگذار نهضت عظیم کربلا و یکی از ارکان آن است که در ماندگاری و جاودانی این نهضت، نقشی بی بدیل داشته و در هر برهه از زمان به تناسب شرایط موجود، به ادای رسالت خود پرداخته است.

حقی ادامه داد: حضرت زینب (س) در دامان پرمهر حضرت فاطمه زهرا (س) و مولای متقیان، حضرت علی (ع) تربیت یافته و درس زندگی آموخته تا رسالتی عظیم در نهضت حسینی برعهده گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای تبیین اهمیت جایگاه زنان در زنده نگه داشتن قیام عاشورا، ویژه برنامه زنان عاشورایی در طول ماه محرم و صفر همه روزه ساعت ۱۷ در پارک بانوان با همکاری و تعامل دستگاه‌ها از جمله سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان بیان کرد: این مراسم همان روضه‌های خانگی است که با مرثیه سرایی و سخنرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.