بوشهر - استاندار بوشهر با اشاره به تلاش صورت گرفته برای کاهش ابتلا به کرونا در استان، گفت: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان بوشهر تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر به نسبت سایر استان‌ها خیلی دیرتر شاهد شناسایی کرونا بود و اوج کرونا در استان خردادماه بود.

وی به همکاری‌های صورت گرفته برای کاهش ابتلای به کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش روحانیون و علمای استان نماز جمعه تعطیل شد و نماینده استان در مجلس خبرگان و نماینده مقام ولی فقیه در استان همکاری خوبی در این زمینه داشتند که تأثیر بالایی داشت.

استاندار بوشهر به تعطیلی عزاداری سنتی ماه محرم در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: فرهنگ عاشورا در استان بوشهر بین همه مردم نهادینه شده که با همه ابزارها و امکانات نسبت به ترویج این فرهنگ استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ راهی در مقابله با کرونا جز برخورد سخت‌گیرانه وجود ندارد خاطرنشان کرد: بازار ماهی فروشان در بوشهر اگر پروتکل بهداشتی رعایت نکند تعطیل می‌شود.

گراوند با اشاره به رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک در همه ادارات استان افزود: کنکور سراسری در استان با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری ۲ متری بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

وی به نیازهای برخی از بیمارستان‌های استان بوشهر به تجهیزات مناسب برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی تصریح کرد: ظرفیت همه بیمارستان‌های استان بوشهر در عرصه رسیدگی به بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

استاندار بوشهر بر توجه به توسعه بخش اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان تاکید کرد و گفت: در این راستا از همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تحقق این مهم قدردانی می‌شود.

وی با اشاره به تأمین دستگاه‌های اکسیژن‌ساز با همکاری وزارت نفت افزود: با پیگیری لازم وزیر نفت قول همکاری در این عرصه داده‌اند که نیاز به مذاکره وزیر بهداشت با وزیر نفت است.