یزد ـ مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد از اجرای طرح روستای بدون بیکار در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین خوش قامت در نشستی خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: طرح روستای بدون بیکار با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری افراد جوامع محلی برای ایجاد اشتغال پایدار، ریشه کنی بیکاری و مهاجرت معکوس به روستاها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح همچنین در راستای برنامه صنعتی سازی روستاها و راهبرد منبع گرایی و مبتنی بر مزیت رقابتی روستاها به مرحله اجرا درخواهد آمد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد با بیان اینکه این صندوق تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به متقاضیان پرداخت کرده است، عنوان کرد: این میزان تسهیلات که مربوط به سال ۹۲ تاکنون است، ۱۲ هزار فرصت شغلی در زمینه‌های مختلف به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

خوش‌قامت یادآور شد: یکی از رسالت‌های این صندوق پرداخت تسهیلات از محل منابع مشترک صندوق توسعه ملی و تلفیقی از منابع صندوق کارآفرینی امید است که پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال پایدار روستایی را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: این طرح در سال ۹۷ آغاز شد که در این زمینه ۴۰۵ فقره پرونده در حوزه روستاییان تشکیل شده و بالغ بر ۳۸۵ میلیارد ریال تسهلات پرداخت که برای ۵۲۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

خوش قامت، یکی از اقدامات ویژه این صندوق را حمایت از صنعت زیلوی شهرستان میبد اعلام کرد و گفت: در راستای احیای این صنعت دستی ۱۰۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال پرداخت شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد از بهره برداری ۱۱ طرح کارآفرینی همزمان با هفته دولت به همت این صندوق خبر داد و گفت: برای تکمیل و راه اندازی این طرح‌ها ۸۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های یاد شده برای یکصد نفر ایجاد اشتغال کرده است افزود: این طرح‌ها شامل تولیدی الکتروپمپ، تولید مواد غذایی، کارگاه زیلوبافی، مجموعه گردشگری، تولید کانکس، اقامتگاه بومگردی، مجتمع تفریحی باران دانش، تولید مبلمان استیل و سردخانه محصولات کشاورزی است.