اردبیل ـ مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مردم اردبیل عقلانیت و تدین را در اجتماع عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی به نمایش می‌گذارند.

حامد علامتی در حاشیه سفر به اردبیل و بازدید از هیأت‌های عزاداری ماه محرم در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن قدردانی از فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در نظارت و خط دهی به هیأت‌های مذهبی، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عمل به مصوبات ستاد ملی کرونا در عزاداری‌های محرم در اردبیل را مطلوب ارزیابی و بر ضرورت اجرای شایسته مراسم بزرگ تاسوعا و عاشورا در اردبیل تاکید کرد.

وی برگزاری مراسم و زنده نگهداشتن شعائر دینی را اصل و اساس برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: طبق جلسات متعددی که در مرکز برگزار شد، همه استان‌ها منتظر آغاز مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در اردبیل بودند که خوشبختانه با نظم و دقت بالا و رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار شد و نگاه و جایگاه ملی به اردبیل به مثابه سنوات قبل مهم و حائز اهمیت شد.

مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اجتماع حسینیان اردبیل را سرآمد عزاداری‌های محرم عنوان کرد و افزود: مردم اردبیل عقلانیت و تدین را در اجتماع عزاداری روز تاسوعا و عاشورای حسینی به نمایش می‌گذارند.

علامتی، مراسم عزاداری ماه محرم اردبیل را الگوی عزاداری برای کشور عنوان کرد و افزود: اردبیل نشان داد که با تلفیق شور و شعور حسینی همواره در احیای مکتب حسینی ثابت قدم بود و تابع فرمایشات مقام معظم رهبری هستند که امسال در آستانه ماه محرم فرموند: «توصیه و تأکید من به عزاداران، هیأت‌ها و نوحه‌خوانان آن است که به ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات آن توجه کرده و ضوابط تعیین شده برای عزاداری از سوی آنان را مراعات کنند».

وی با تاکید بر ممنوعیت دسته گردانی و حرکت دستجات عزاداری در خیابان در روزهای تاسوعا و عاشورا، گفت: روز تاسوعا و عاشورا دسته گردانی نداریم و عزاداران هر مسجد و محله می‌توانند فقط در محدوده مقابل مساجد محلات خود عزاداری کنند.

مدیر کل امور مجلس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از نگاه ویژه مسئولین استانی اعم از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، فرماندار و مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در خصوص اجرای مناسب مراسم دهه اول محرم در اردبیل، از مداحان خواست در مداحی خود لزوم رعایت بهداشت را به مردم بیان کنند.