بجنورد- نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت طلبی ارثیه خون امام حسین(ع) در کربلا برای شیعیان است که باعث شده تا پوزه دشمنان به خاک بخورد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامرضا فیاضی ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی بجنورد در امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) با اشاره به اهمیت تولی و تبری در دین اظهار کرد: تولی و تبری به‌عنوان فروعات دین ازجمله واجباتی است که باید توسط مسلمانان محقق شود.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری برگزاری مراسم عزاداری برای اهل‌بیت و امام حسین (ع) را جلوه‌ای تولی به اهل‌بیت و خداوند دانست و گفت: تولی باید همچون تبری در میان همگان عمومی شود و بر اساس تحقیقی بالغ‌بر ۷۰۰ آیه قرآن درباره تبری نسبت به دشمنان خداوند است.

وی افزود: تبری به معنای متنفر بودن از دشمنان خداوند و ابراز کردن آن است و باید نسبت به این افراد بیزاری جست و نکبت دانست.

آیت الله فیاضی تمایل به ترویج فرهنگ غربی را مغایر با تبری بیان کرد و ادامه داد: هر چیزی که به گونه‌ای ترویج فرهنگ غربی باشد باید از آن متنفر بود تا در چهارچوب تبری قرار گرفت زیرا فرهنگ غربی با نگاه خود سردار سلیمانی را به شهادت رساند و به آن افتخار کرد.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در انتها روحیه شهادت طلبی را باعث مقاومت شیعه در برابر دشمنان دانست و بیان داشت: شهادت طلبی ارثیه خون امام حسین در کربلا برای شیعیان است که باعث شده تا پوزه دشمنان را به خاک بخورد.

گفتنی است در این مراسم که از ساعت ۱۰ صبح امروز در مجاور آستان مقدس سید عباس بجنورد با حضور عزاداران بجنورد برگزار شد، مداحان و ذاکران اهل‌بیت در مصائب یاران امام حسین و حوادث روز عاشورا به ذکر تعزیه و مداحی پرداختند و حاضران نیز با گریه و سینه‌زنی ابراز ارادت و مودت خود به سید و سالار شهیدان را ابراز کردند.