اردبیل- ۱۰ پروژه عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی با اعتبار۷۰۷ میلیارد ریالی ظهر سه‌شنبه توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط آنلاین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر سه‌شنبه در ارتباط آنلاین با مراسم افتتاحیه کتابخانه مرکزی و دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: حمایت‌هایی که از دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده امروز بازدهی خود را نشان می‌دهد و ما در صدد ادامه این حمایت‌ها برای پیشرفت هرچه بیشتر این دانشگاه هستیم.
دانشگاه محقق اردبیلی را از جزو دانشگاه‌های اثر گذار در سطح استان و کشور عنوان کرد و گفت: با توجه به اثرگذاری این دانشگاه در سطح کشور از تمامی ظرفیت‌های این دانشگاه حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در این مراسم عنوان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای تربیت نیروی متخصص اقدامات مهمی برداشته و ما تمام تلاش خود را برای حمایت از این دانشگاه انجام خواهیم داد.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مراسم توسعه دانشگاه‌ها را امری مهم در راه مقابله با تحریم‌های اقتصادی عنوان کرد و گفت: بررسی مقالات علمی این دانشگاه نشانگر بالا بودن سطح علمی دانشگاه محقق اردبیلی است و این مقالات و تحقیقات علمی و دانشگاهی قطعاً در پیشرفت و توسعه کشور تأثیر بسزایی داشته و خواهد داشت.

عزیز حبیبی در ادامه این مراسم با بیان اینکه عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی این دانشگاه از سال ۱۳۸۷ آغاز شد، بیان کرد: کتابخانه مرکزی دانشگاه محقق اردبیلی با اعتبار ۲۴۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۳۰۰ متر مربع تکمیل شده و امروز به بهره برداری می‌رسد این پروژه در سال ۱۳۸۷ شروع شده بود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های افتتاح شده دانشگاه محقق اردبیلی اذعان کرد: توسعه برق سایت شرقی و بهسازی ایستگاه پمپاژ آب، فاز اول محوطه سازی بخش شرقی، اجرای محوطه خوابگاه‌ها و چمن مصنوعی و نصب ادوات ورزشی، تعمیرات اساسی ساختمان ۸ واحدی ویلایی خوابگاهی، تعمیرات اساسی ساختمان شماره ۲ دانشکده کشاورزی، خرید تجهیزات کتابخانه مرکزی، خرید تجهیزات دانشکده علوم اجتماعی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی از دیگر پروژه‌های این دانشگاه بود که امروز افتتاح شد.

۱۰ پروژه دانشگاه محقق اردبیلی با اعتبار ۷۰۷ میلیارد ریال افتتاح شد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در مجموع برای ۱۰ پروژه این دانشگاه ۷۰۷ میلیارد ریال هزینه شده که امروز افتتاح شد و در اختیار جامعه دانشگاهی استان و کشور قرار گرفت.

حبیبی افزود: عملیات اجرایی ساختمان دانشکده علوم اجتماعی که در سال ۱۳۹۱ آغاز شد بود، با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی و در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع جزو پروژه‌های افتتاح شده دانشگاه محقق اردبیلی طی امروز بود.

وی با اشاره به ارتقای ۱۲ پله‌ای رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی جدید ISC نسبت به دو سال گذشته تشریح کرد: ارتقای ۲۱۵ پله‌ای جایگاه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی وبومتریکس دانشگاه‌های جهان و ۶ پله‌ای در بین دانشگاه‌های کشور در ۶ ماهه اخیر از دیگر دستاوردهای دانشگاه محقق اردبیلی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی در پایان این مراسم با اشاره به اقدامات قابل تقدیر دانشگاه محقق اردبیلی در طول سال‌های اخیر عنوان کرد: این دانشگاه صرفاً در زمینه عمرانی فعالیت نداشته بلکه در حوزه دینی و فرهنگی نیز گام‌های مؤثر و مفیدی برداشته است.