ارومیه - نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اعلام مجریان طرح، امسال تردد از مسیر محور سرچم- میانه و میاندوآب بعد از ۳۱ سال صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عیسی زاده صبح چهارشنبه در جریان بازدید از و بررسی وضعیت محور سرچم- میاندوآب اظهارکرد: عملیات عمرانی جاده میاندوآب - میانه با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر تا پایتخت، ۳۱ سال قبل آغاز شده اما همچنان به اتمام نرسیده است.

وی با بیان اینکه بخشی از ۳۲ کیلومتر باقیمانده از این محور مقرر شد ظرف یک سال آینده آسفالت‌ریزی شود، ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم شاهد پایان این پروژه خواهیم بود.

عیسی زاده با اشاره به بازدید از کنار گذر شمال غرب میاندوآب نیز افزود: بر اساس قول معاون وزیر و پیمانکار به مردم میاندوآب، طی سال‌جاری امکان تردد از فاز اول این کنارگذر تا روستای حسن‌کندی فراهم می‌شود و تا حدودی از ترافیک ورودی میاندوآب از سمت آذربایجان‌شرقی و مرکز کشور، کاسته شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم این کنارگذر نیز تا خرداد ۱۴۰۰ مسیرگشایی خواهد شد، گفت: با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی، ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافت تا به اجرای پروژه سرعت بخشد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، ترافیک ناشی از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر که باعث از بین رفتن آسفالت معابر، ایجاد آلودگی صوتی و سلب آرامش شهروندان می‌شود، کاسته شود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این بازدید با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر از عملیات عمرانی محور سرچم- میاندوآب باقی‌مانده است، گفت: این محور تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی با بیان اینکه: این محور با ۱۴۴ کیلومتر مسافت در محدوده میاندوآب و میانه، از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار بوده و ۳۲ کیلومتر از آن باقی مانده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، ۲۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه محور سرچم- میاندوآب از محورهای مهم کریدور شرقی - غربی در شمال‌غرب کشور است که این شهرستان را به سمت میانه و شمال کشور متصل می‌کند، گفت: کاهش ۶۵ کیلومتری مسافت از میاندوآب تا مرکز کشور و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای از نتایج مثبت احداث این جاده است و با بهره‌برداری از آن، تحولی در توسعه منطقه و رونق اقتصادی در بخش‌های روستایی و معدنی فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به بازدید از کنار گذر شمال‌غربی میاندوآب نیز گفت: این کنارگذر چهار بانده که طول آن ۱۱.۵ کیلومتر است، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طرح محور سرچم- میاندوآب به طول ۱۸۰ کیلومتر در پنج قطعه در حال ساخت قرار دارد که قطعات یک و پنج آن به اتمام رسیده و قطعه یک تحویل موقت شده و قطعه پنج نیز که در محدوده آذربایجان‌شرقی واقع شده به طور قطعی مورد استفاده قرار گرفته است.