کاشان - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: لازم است تا در پرونده های خانوادگی از حکمیت های محلی برای حل و فصل مشکلات استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله عباسعلی سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از مدیران دادگستری کاشان و استان اصفهان با اشاره به وجود حساسیت در قضاوت اظهار داشت: لازم است در سیستم قضائی علاوه بر دقت در صدور احکام و اجرای آن درباره بعد از اجرای احکام نیز حساسیت به خرج دهند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در کاشان جنگ و جدل طایفه‌ای وجود ندارد، ابراز داشت: با این وجود قضات باید در هنگام صدور احکام دقت داشته باشند تا مشکلی برای طرفین دعوا پیش نیاید.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به شیوع و منش مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در قوه قضائیه مبنی بر استفاده از حکمیت‌های محلی برای حل و فصل پرونده‌ها تصریح کرد: لازم است حکمیت‌های محلی در کاشان به خصوص در پرونده‌های خانوادگی افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه شورای حل اختلاف از افراد معتمد محلی استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: پیش از این شورای حل اختلاف بسیاری از اختلافات را با حکمیت‌های محلی و به اصطلاح ریش سفیدی حل می‌کرد و لازم است نیز من بعد نیز این روش مورد توجه قرار گیرد.

حجم بالای پرونده قضات در کاشان

آیت الله سلیمانی با اشاره به حجم بالای پرونده قضات در کاشان بیان داشت: با حضور رئیس جدید قوه قضائیه خوشبختانه و راهکارهای ارائه شده خوشبختانه دستگاه قضا توانسته است به یک تحول برسد که این باعث افزایش امید در بین مردم جامعه شده است.

وی مبارزه دستگاه قضا با فساد را ستود و افزود: مردم همیشه از مبارزه با فساد استقبال می‌کنند و از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم این روند را همچنان ادامه دهند.

رویکرد جدید قوه قضائیه در کاهش مدت زمان حبس پسندیده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با انتقاد از آمار زندانیان گفت: رویکرد جدید قوه قضائیه در کاهش مدت زمان حبس پسندیده است و این می‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده‌های زندانیان را حل کند.