سنندج - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ازاولیا دانش آموزان تقاضا داریم تا بچه ها را در استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مدارس توجیه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی صبح امروز در مراسم نمادین بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ تربیت که در دبستان دکتر فانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: اگر بستر مناسب برای استعدادهای انسان فراهم باشد می‌تواند باعث ترقی و توسعه خود و جامعه شود.

وی افزود: کلیه نهادهایی مانند آموزش و پرورش، رسانه‌ها و… که فلسفه تربیتی دارند باید بستر مناسب برای کشف استعدادها را فراهم کنند.

قربانی ادامه داد: حضور در مدرسه برای یادگیری علوم یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نباید این بیماری منحوس محدودیتی ایجاد کند که ما نتوانیم هیچ فعالیتی انجام دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند نقش بسیار مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا داشته باشد که خانواده‌ها و دانش آموزان باید به آن پایبند باشند.

وی عنوان کرد: از اولیا دانش آموزان تقاضا داریم تا بچه‌ها را در استفاده صحیح از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در مدارس توجیه کنند.

قربانی اظهار کرد: در مناطقی از استان کردستان که وضعیت سفید دارند هم می‌توانستیم مدارس را به صورت کامل باز کنیم اما برای سلامت دانش آموزان این ریسک را انجام ندادیم.

وی افزود: همه کادر تدریس اعم از معلمان و مدیران در مدارس توجیه شده‌اند تا مراقبت‌های لازم را در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا انجام دهند.

قربانی افزود: فضای مجازی شاد نیز قابلیت‌های بسیار مناسبی در راستای آموزش دروس مختلف برای دانش آموزان پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما به هر دلیلی اگر دانش آموزی علائم مریضی یا سرماخوردگی را پیدا کرد والدین از فرستادن دانش آموز به مدرسه خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: از امروز سه شبکه تلویزیونی آموزش درس‌های مختلف در کلیه مقاطع تحصیلی شروع کرده‌اند که این برای دانش آموزان می‌تواند بستر بسیار مناسبی را فراهم کند.

وی ادامه داد: هیچ درسی از گردونه تدریس در مدارس خارج نشده است اما درس‌هایی که ضرورت تدریس بیشتری دارند را برای تدریس حضوری در مدارس در اولویت قرار داده‌ایم.

قربانی گفت: حدود یک میلیارد تومان به آموزش و پرورش استان کردستان برای تهیه اقلام بهداشتی کمک شده است اما خانواده‌ها نیز در تامین ماسک و مواد ضد عفونی کننده کوتاهی نکنند.