مشهد ـ معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: آرامستان‌ها از روز شنبه تا روز چهارشنبه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت سخت‌گیرانه و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

احمد ریواده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از امروز آرامستان‌ها در مشهد بازگشایی می‌شوند، گفت: بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا و با توجه به درخواست سازمان آرامستان‌ها و شهرداری مشهد، آرامستان‌ها در طول هر هفته از روز شنبه تا روز چهارشنبه ظرف صبح تا عصر با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت سخت‌گیرانه و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بازگشایی می‌شوند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مشهد، بیان کرد: مردم در ماه محرم درخواست‌های زیادی برای زیارت اهل قبور داشتند، لذا شهرداری مشهد به سازمان آرامستان‌ها این اجازه را داد که درب آرامستان‌ها را به روی مراجعه کنندگان باز کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تمامی اتفاقات و مراسماتی که منجر به تجمع مردم شود ممنوع است، لذا بازگشایی آرامستان‌ها فقط برای افرادی است که می‌خواهند از زیارت اهل قبور استفاده کنند، بنابراین استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی، عدم اتراق، عدم پخش نذری و عدم تجمع از مهمترین موارد رعایت پروتکل‌ها در آرامستان‌های مشهد است.

ریواده با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری در آرامستان‌های مشهد، گفت: انجام مراسم تشییع و خاکسپاری متوفیان غیر کرونایی در آرامستان‌ها به شرط رعایت دستورالعمل‌ها از جمله عدم تجمع افراد داغدار و همراهان بلامانع است، لذا بازگشایی آرامستان‌ها مجوزی برای تجمع افراد نیست.

وی افزود: هیچ مجوزی برای برگزاری مجالس ترحیم در مساجد و حسینیه‌ها صادر نشده است.