بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکلات موجود در بخش های اقتصادی و غیر اقتصادی به دلیل عدم پیاده شدن صحیح قانون است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علیرضا عبادی پیش از ظهر دوشنبه در جمع اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان بیان کرد: بشر به لحاظ شخصی و اجتماعی به گونه‌ای خلق شده که حل مشکلات اقتصادی جزو نیازهای اولیه وی است.

وی حل مشکلات اقتصادی نیازمند مسائلی بوده که باید دیده شود، اظهار کرد: رفع نیازهای مادی انسان نباید باعث سلطه شود و طرف به بردگی گرفته شود.

آیت الله عبادی با بیان اینکه طبق قانون دین، کار شخصی را نمی‌توان بر دیگری تحمیل کرد، اظهار کرد: متأسفانه در عرف جامعه برده داری از طریق طعمه رایج شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یک سیستم اقتصادی سوسیالیم و مالک سرمایه داری لیبرال دموکراسی غرب جامعه را از طریق طبقاتی به بردگی می‌گیرند، افزود: اگرچه این گروه‌ها به اسم دولت دارند اما در واقع دولتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در خیابان کشورهای غربی با ماشین و اسب از روی مردم عبور می‌کنند، گفت: مردم فرانسه بیش از یک سال به میدان آمده اما کشته شدند و پاسخی دریافت نکردند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه در کشورهای غربی مانند فرانسه سرمایه داری حاکم است و مردم بدون نام و نشان برده هستند، گفت: دولت به عنوان عوامل سرمایه دارها متعلق به همان سرمایه دارها است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی پیشرفته‌ترین قانون دنیا است، بیان کرد: مشکل ما جایی بوده که قانون وجود دارد اما روح قانون نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مهندسی قانون اساسی خوب بوده اما کسی که می‌خواهد اجرا کند، به درستی اجرا نمی‌کند.

آیت الله عبادی بیان کرد: بخش دولتی با منابعی که در اسلام مطرح شده، دولتی مستقل است مگر اینکه به به لحاظ فکری و درونی وابستگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه در قانون، بخش خصوصی از نظر ثروت و پیشرفت‌های اقتصادی مستقل است، افزود: در قانون افراد بنا به علاقه می‌توانند کارمند شده اما سو استفاده ممنون است.

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه باید در قانون سلسله مراتب رعایت شود، اظهار کرد: هر فردی که به قانون عمل کند از همه بهتر است.

وی با بیان اینکه اگر قانون به دست افرادی نا اهل سپرده شود، نمی‌توان انتظار داشت به خوبی پیاده شود، گفت: مشکلات موجود در بخش‌های اقتصادی و غیر اقتصادی به دلیل عدم پیاده شدن صحیح قانون است.