سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات برای سال ۹۹ گفت: ۶۱۴ واحد تولیدی استان سمنان طی سال گذشته تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی تشنه دل بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به بسته شدن پرونده تسهیلات رونق تولید ۹۸ اظهار داشت: درمجموع ۶۱۴ واحد تولیدی در بخش صنعت و کشاورزی این استان تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به ارزش ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دریافت کردند.

وی بابیان اینکه حمایت از واحدهای تولیدی و کالاهای داخلی یکی از اهداف مهم دولت در ارائه تسهیلات رونق تولید بود، اضافه کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی ۳۸۷ واحد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال مربوط به تسهیلات رونق تولید بود و مابقی در حوزه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ است.

آغاز ثبت‌نام در سامانه بهین یاب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تحقق شعار سال مبنی بر ایجاد جهش تولید در دستور کار کارگروه رونق تولید استان قرار گرفت، بیان کرد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات در سال ۹۹ می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه بهین یاب اقدام کنند.

تشنه دل با تأکید بر ضرورت مشارکت و همکاری بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات یادآور شد: تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی تأمین نقدینگی موردنیاز طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیک دارند از دیگر اولویت‌های این کارگروه در پرداخت تسهیلات است.