یاسوج- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنی ها هرگز نور قرآن و نبی مکرم را خاموش نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی ظهر پنجشنبه در تجمع اعتراضی مردم یاسوج در محکومیت توهین نشریه فرانسوی به پیامبر (ص)، افزود: همیشه در عالم اسلام از متن مصیبت‌ها عزت و شرف برای مسلمین خلق شد.

وی ابراز داشت: شما امروز پرچمدار این عزت، شرف و غیرتید و آمده‌اید تا با لبیک گفتن به رسول مکرم اسلام، با لبیک گفتن به قرآن کریم و اهل بیت، نشان دهید دشمنی‌ها هرگز این نور را خاموش نخواهد کرد.

آیت الله ملک حسینی گفت: شما و مسئولان و روحانیت مکرم که طلایه دار عزت و شرف دینی است، همه آمده‌اید تا این فریاد را بلند کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز باید به این باور رسید که این هتک ها و توهین‌ها نشان از زنده بودن دین، نشان از اعجاز قرآن و نشان از پایداری نبی مکرم در هستی دارد.

آیت الله ملک حسینی گفت: اگر قرآن حقیقتی مرده بود و نام مقدس نبی اکرم بر بلندای هستی نمی‌درخشید، هرگز اینچنین دشمنی‌ها با این رحمت خدا بر عالمیان و با این معجزه الهی رخ نمی‌داد.

آیت الله ملک حسینی بیان داشت: ما در بین این مصیبت خدای متعال را شکر می‌کنیم، آنگونه که شما در سجده زیارت عاشورا می‌گوئید خدایا شکر می‌کنیم بر این مصیبت. مصیبت در نگاه ما جایگاه صبر است و نه جایگاه شکر، اما اگر این مصیبت آغاز عزتی نو برای دینمان و برای ملت اسلام باشد و زمینه برای بیداری را فراهم کند و اگر این مصیبت نشان از استمرار نور الهی در هستی و عزت نبی مکرم در هستی باشد، باید در این مصیبت خدای متعال را شکر کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیا آن روز که قرآن مورد هتک قرار گرفت و نبی مکرم متهم شد، نام نبی مکرم و قرآن از بین رفت و نورشان خاموش شد؟.

وی تصریح کرد: گفتند این پیامبر دروغ بافته و دیگران او را کمک کردند و از ناحیه خدا نیست. آیا توانستند این نور را خاموش کنند؟. آیا توانستند این اعجاز را خاموش کنند؟. هرگز چنین اتفاقی رخ نداد و توهین را نبی مکرم در کنار تهدیدها و انواع تحریم‌ها سپری می‌کرد و می‌شنید، اما صبورانه می‌ایستاد.

آیت الله ملک حسینی ابراز داشت: خداوند هم بازگو کرد این هتک را که بدانیم که اگر هتک دشمن را بازگو می‌کنیم، نه اینکه توهین است، خدای متعال هتک را گفت تا دفاع خود را از قرآن نیز بگوید. ممکن است کسی بگوید بگذارید باطل با عدم ذکر نامش نابود شود و این باعث جسور شدن دشمن و عدم رسواییش می‌شود و باید گاه هتک او را گفت و پاسخ او را داد تا بشر بیدار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روزی گفتند این اسطوره‌ای است که از ایران و ممالک دیگر آمده و او سرهم کرده است. خدای متعال دفاع کرد از اعجازی که خود در قلب نبی مکرم جای داده بود و بر زبان او کرد.

وی تصریح کرد: روزی گفتند شعر است و خدا دفاع کرد، او شاعر نیست و این سخن من است که بر زبان او جاری می‌شود و هر روز حرفی.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: این آخرین تیر ترکش آنها بود و خداوند متعال ساختار اعجاز آمیز قرآن را نشان داد که نه برای آن روز و برای آینده بشریت است. نه برای عرب که که برای عرب و همه عجم و نه برای یک جغرافیا که برای همه جغرافیای بشر و نه یک تاریخ که برای همه تاریخ بشر است.

آیت الله ملک حسینی با اشاره به جمله‌ای از امام صادق (ع)، گفت: وقتی گفتند چرا قرآن کهنه نمی‌شود، زمان پیش می‌رود و همه چیز کهنه و مندرس می‌شود، جز این قرآن هر روز زنده است و پاسخ به ما می‌دهد، فرمود: این برای هر زمان است و این با نشاط و زنده خواهد ماند. رمز دشمنی دشمن و رمز سوزاندن آن در شهر مالمو و رمز توهین به نبی اکرم همین است که در این آیات و روایات است.

وی ابراز داشت: باید هم به جان قرآن بیفتند. قرآن پیام نفی شرک، نفی ظلم، نفی استکبار و بیدادگری دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کتاب حریت، آزادگی و مردانگی است و باید ناجوانمردان تاریخ با قرآن بجنگند.

آیت الله ملک حسینی گفت: پیامبر مکرم ما تجسم قرآن است و باید کفار و مشرکان با او دشمن باشند و این افتخار نبی مکرم ماست.

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: این پیام، پیام پیروزی آینده نبی مکرم بر هستی است. باید با این قرآن و نبی مکرم بجنگند. اما بدانند، توهین به نبی مکرم تنها توهین به نبی مکرم نیست و توهین به همه انبیا و توهین به عیسی و موسی است. ادعای مسیحیت و یهودیت می‌کنند و به نبی مکرم توهین می‌کنند؟. اگر نام نبی مکرم نبود و اگر قرآن نبی مکرم نبود، امروز نامی از موسای کلیم و از مسیح هم نبود.

وی ابراز داشت: اگر قرآن نبود، نامی از تورات و انجیل و زبور و سایر عهدها از عهدهای قدیم و جدید نبود.

آیت الله ملک حسینی گفت: قرآن و نبی مکرم حق بر تاریخ گذشته بشریت و بر آینده بشریت دارند و دشمنی و اهانت به نبی مکرم و قرآن، اهانت به همه کتب و انبیا و اهانت به بشریت است.

آیت الله ملک حسینی با اشاره اتفاقات اخیر و واکنش مسئولان فرانسه، تصریح کرد: شنیدم این فرد خبیث که لعنت بر او باد گفت که ما نمی‌توانیم برخورد کنیم و آزادی بیان اجازه نمی‌دهد. آیا روزی که بعضی از ارزش‌های ملی فرانسه در سال ۱۹۶۱ مورد هتک قرار گرفت، شما مجله شارلی ابدو را بستید یا نبستید؟ بستید.

وی ابزار داشت: پیامبر که ارزش ملی و مذهبی نیست و ارزشی بین المللی و ارزشی برای همه هستی است و لعنت بر شما و این بهانه جویی های شما.

آیت الله ملک حسینی گفت: روزی به شخصی از شخصیت‌های فرانسه مثل دوگل توهین شد و شما بستید. پیامبر شخصیتی جهانی و شخصیتی الهی بود و به بهانه آزادی بیان سکوت می‌کنید و لعنت بر این نفاق و دو رویی.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: این دشمنی‌های نابخشودنی، این رذالت‌ها و خباثت‌ها هرگز دفاع ندارد و تعبیر گناه بزرگ و نابخشودنی، عناد و کینه‌های این اشرار به بهانه آزادی بیان قابل قبول نیست و جز رسوایی برای اینها هیچ چیز نخواهد داشت.

آیت الله ملک حسینی گفت: تردید نکنید همانطور که شما بیدار آمده‌اید، جهان بیدار خواهد شد و این پرچم‌های لبیک یا رسول الله و فداک یا رسول الله، آینده در دست تک تک جهان قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: بیداری هرگز بی ملاک و گتره ای نیست و دشمنان هم در بیداری انسان‌ها نقش ایفا می‌کنند.

آیت الله ملک حسینی گفت: نبی اکرم، نبی فطرت است و قرآن کتاب فطرت است و بشر به فطرت، یعنی به نبی مکرم و قرآن بازخواهد گشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید تلنگری به بشر زده شود و معتقدیم که شرارت‌ها، خباثت‌ها و این گناهان نابخشودنی، آغاز بازگشت بشر به این فطرت است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: نام نبی مکرم و نام قرآن پر مجد و پر عظمت، اما بر دوش شما مسلمین پایدار و زنده خواهد ماند. خداوند متعال دین را زنده و پایدار قرار نمی‌دهد، مگر در قلب‌ها و زبان‌های انسان‌های مؤمن.

وی در پایان گفت: انسان‌ها باید قابل باشند تا خدا این نام و کتاب را زنده بدارد و درود بر شما که بیدار، زنده و غیرتمندانه و عزت مند آمده و نقش تاریخی خود را در احیا و پایداری نام مقدس پیامبر مکرم و مجد قرآن ایفا کردید و مسئولان هم افتخار پیدا کردند که در جمع شما باشند و آفرین بر اینها و ان شا الله خدمت‌هایش ادامه پیدا کند و نام انقلاب زیر سایه نام پیامبر و قرآن بلند شود و نام رهبرمان برجسته و یاد شهدایمان که شهدای قرآن و راه رسول (ص) و حسین (ع) است، پایدار بماند.