دامغان- رئیس اداره منابع طبیعی دامغان گفت: تاکنون ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار عملیات بیابانزدایی در سطح بیابان‌های شهرستان انجام شده که حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن تاغ کاری بوده است.

علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه تاکنون ۵۸ هزار و ۴۰۰ هکتار عملیات بیابان‌زدایی در سطح بیابان‌های دامغان اعم از نهال کاری و بذرپاشی انجام شده که خوشبختانه حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت جنگل تاغ در آمده است، تاکید کرد: سه کانون فرسایش بادی در مناطق حسینان - معلمان، حسن آباد - قوشه و یزدان آباد در شهرستان دامغان وجود دارد.

وی افزود: با هدف مطالعات بیابان‌زدایی در دامغان و شناسایی کانون‌های بحرانی و فرسایش بادی، کانون فرسایش بادی حسن آباد - قوشه به مساحت ۴۷ هزار و ۸۲۵ هکتار انجام شده است، افزود: عملیات بیابان‌زدایی شامل نهال کاری، بذرپاشی و کنترل هرز آب در این کانون بادی انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی دامغان با بیان اینکه کانون فرسایش بادی یزدان آباد به مساحت ۴۳ هزار و ۴۷۸ هکتار و کانون فرسایش بادی حسینان - معلمان به مساحت پنج هزار و ۶۷۸ هکتار نیز شناسایی شده‌اند، گفت: طی دو برنامه پنجم و ششم توسعه کشور ۱۲۶ هزار و ۹۰۰ هکتار طرح بیابان‌زدایی در دامغان شامل نهال کاری، بذرپاشی، آبیاری سنواتی و کنترل هرزآب در سطح بیابان‌های دامغان تهیه و به اجرا در آمد.

عباسی راد بیان کرد: دامغان ۶۷۱ هزار و ۳۷۳ هکتار اراضی بیابانی اعم از کویری و ماسه زار دارد که از این میزان بیش از ۴۹ درصد مساحت شهرستان را در بر می‌گیرد.