حزب الله ایران ضمن محکوم کردن اقدام وحشیانه و ضد اسلامی انفجار مجدد مرقد امامین عسگریین (ع) در سامرا، نسبت به تفکر و تحرکات کسانی که قصد دارند بقیع دیگری در منطقه ایجاد کنند، هشدار داد.

مجتبی بیگدلی سخنگوی حزب الله ایران که در محکومیت حمله تروریستی مجدد و تخریب مرقد مطهر امامین عسگریین (ع) در سامرا با خبرنگار مهر گفتگو می کرد، اظهار داشت: آمریکا به عنوان مسئول تامین امنیت عراق در دوره اشغال باید پاسخگوی هر گونه فعالیت تروریستی در این کشور باشد.

وی افزود: آمریکا با وجود آن که موقعیت امنیتی فلوجه بحرانی تر از سامرا بود، اراده کرد و با اعلام وضعیت فوق العاده توانست هر نوع حرکت تروریستی در آن شهر را کنترل کند اما درباره امنیت سامرا کوتاهی کرده و انفجار حرمین شریفین عسگریین ثابت کرد این کار با چراغ سبز آمریکا و دخالت صهیونیست ها انجام شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: از هنگامی که حرمین شریفین امامین عسگریین (ع) در سال گذشته مورد حمله تروریستی قرار گرفت و بخشی از آن مکان مقدس تخریب شد، حزب الله ایران نسبت به اندیشه و تلاش کسانی که قصد دارند بقیع دیگری در منطقه ایجاد کنند، هشدار داد و آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد، حرکتی در این مسیر است.

بیگدلی در این زمینه به فتوای 40 مفتی وهابی عربستان در خصوص مجاز بودن تخریب زیارتگاه های شیعیان که آنها را مظاهر شرک خوانده اند، از دولت آن کشور خواست که به جای نظاره گر بودن این موضوع، فتوا دهندگان وهابی را کنترل کند تا سریع‌تر این بازی خطرناک خاتمه یابد.

وی سکوت نیروهای حزب الله نسبت به تحرکات ضد شیعی در منطقه را در راستای رعایت مصالح ملی دانست و در عین حال اعلام کرد اگر قرار باشد احساسات مذهبی جهان تشیع جریحه دار و اعتقادات آنها به بازی گرفته شود، دیگر چیزی برای از دست رفتن وجود ندارد و قطعا نیروهای حزب الله در اولین فرصت به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

"اگر صدور فتوا علیه اماکن مقدس مسلمانان ادامه یابد و اشغالگران عراق تحت حمایت لابی صهیونیست ها به تروریست ها برای حمله به عتبات عالیات چراغ سبز نشان دهند، عواقب وخیمی در انتظار آنهاست و به خاطر حفظ دین خود، دنیای مستکبران را نا امن کرده و منافع آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در منطقه را به خطر خواهیم انداخت".

سخنگوی حزب الله ایران در خاتمه، خواستار اقدام عملی همه سازمان ها و مراجع بین المللی و همکاری جهان اسلام برای مقابله با تحرکات تروریستی و جلوگیری از هتک حرمت مقدسات و تخریب اماکن مذهبی و همچنین بازسازی سریع حرم مطهر امامین عسگریین (ع) شد.