وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه فلسطین با تاکید بر تلاش های سازنده برای حل مسائل خاورمیانه اعلام کرد که پکن از طرح صلح عربی حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو بین المللی چین، " یان جیه چی " امروز پنجشنبه در پکن با "زیاد ابوعمرو" دیدار و حمایت کشورش را از طرح صلح عربی برای حل موضوع فلسطین اعلام کرد.

به گزارش مهر، در سال 2002 طرحی از سوی امیرعبدالله ولیعهد آن زمان عربستان و پادشاه فعلی این کشور در گفتگو با "توماس فریدمن" خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز درباره اوضاع فلسطین اشغالی ارائه شد که این طرح در نشست سران عرب در بیروت به عنوان طرح صلح اعراب به تصویب رسید.

کلیات ابتدایی طرح گویای این مطلب بود که درصورت عقب‌ نشینی رژیم صهیونیستی به مرزهای 1967 و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس و همچنین گنجانده شدن ضمنی بازگشت آوارگان در آن و همچنین تخلیه بلندیهای جولان که متعلق به سوریه است، جهان عرب نیز رژیم‌ صهیونیستی را به رسمیت شناخته و به عادی ‌سازی روابط با این رژیم خواهد پرداخت.

وزیر خارجه چین در ادامه اظهار کرد، چین ازطرح صلح کشورهای عربی و تلاش های جامعه جهانی در راستای طرح صلح جهان عرب، حمایت می کند و مایل است برای پیشبرد گفتگوی صلح فلسطین و اسرائیل و حل همه جانبه مسائل خاورمیانه نقش سازنده ای ایفا کند.

وزیر امور خارجه چین افزود، چین دوستی و همکاری درازمدت خود را با فلسطین ادامه و روابط دو جانبه اش را در عرصه های مختلف توسعه خواهد داد.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین جدیدترین تحولات اوضاع فلسطین را برای همتای چینی خود تشریح و ازحمایت قاطعانه و درازمدت چین از فلسطین قدردانی کرد.

همچنین این رادیو از دیدار ون جیا بائو نخست وزیر چین با زیاد ابوعمرو وزیر خارجه فلسطین نیزخبر داد.