سومین آزمون جامع و سی و دومین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر، آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین آزمون جامع  و سی و دومین آزمون ادواری استانداردهای مهارتی بخش فرهنگ و هنر، روز جمعه ۲۸ شهریور به صورت آنلاین و همزمان در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

به منظور حفظ سلامت داوطلبان و جلوگیری از شیوع  ویروس کرونا با توجه به پروتکل های بهداشتی، آزمون های جامع و ادواری بخش فرهنگ و هنر به صورت آنلاین برگزار می شود.

آزمون های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون های کتبی و عملی است که به صورت سراسری و همزمان به منظور فراگیری و ارتقای سطح آموزش های مهارتی و هنری، همچنین ساماندهی و ایجاد بسترهای لازم برای جذب فارغ التحصیلان به بازار کار و اشتغال مولد در حوزه فرهنگ و هنر و پرورش روحیه کارآفرینی در فارغ التحصیلان آموزش های مهارتی به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور برگزار می شود.

آزمون های جامع، شامل هنرجویانی می شود که در مراکز مهارت آموزی، یکی از مهارت های هنری لازم را فراگرفته اند و هنرجویان آزمون ادواری به شکل خودآموخته و بدون حضور در کلاس، در یکی از رشته های مهارتی بخش فرهنگ و هنر مهارت کسب کرده اند. این هنرجویان پس از شرکت در آزمون و قبولی، می توانند مدارک قابل تأیید آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دریافت کنند.