زاهدان - فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۴ تن و ۵۰۰ کیلو مواد افیونی در درگیرهای مسلحانه پلیس استان با سوداگران مرگ در ۷ روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری اظهار داشت: پلیس سیستان و بلوچستان در خط مقدم مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر کشور، طی ۷ روز گذشته در ۱۳۳ عملیات موفقیت آمیز بالغ بر ۴ تن و ۵۰۰ کیلو انواع مواد افیونی را کشف کرد.

وی افزود: در هفته گذشته از مجموع عملیات‌های صورت گرفته در نقاط مختلف استان تعداد ۷ عملیات همراه با درگیری سنگین مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر بود که طی آن ۴ سوداگر مرگ به هلاکت رسید.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این عملیات‌ها ضمن توقیف ۱۲ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان تعداد ۳ قبضه سلاح نیمه سنگین، به همراه ۹ قبضه کلاش و ۲۰۰ عدد فشنگ جنگی و ۱۱ عدد خشاب کشف شد.

وی با اشاره به انهدام ۷ باند سازمان یافته قاچاق مواد مخدر بیان کرد: مأموران واحدهای مختلف انتظامی استان در ۷ روز گذشته در مجموع تعداد ۲۱۶ مجرم مواد مخدر را شامل ۶۲ خرده فروش و ۱۴۰ معتاد دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کرده‌اند.

سردار قنبری در پایان با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با سوداگران و قاچاقچیان مواد مخدر گفت: کارکنان نیروی انتظامی استان با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضور فعال دارد و در راه مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه از هیچ گونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.