سمنان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برپایی نمایشگاه ملی دستاوردهای ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سمنان خبر داد و گفت: برای این نمایشگاه ۲۳ غرفه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی ظهر سه شنبه در نشستی با ایثارگران و جانبازان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به میزبانی سالن جلسات یکی از بانک‌های سمنان، ضمن بیان اینکه از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس استان سمنان برپایی نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل سالگی دفاع مقدس است، ابراز کرد: این نمایشگاه با نام «اقتدار ۴۰» در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۳ غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، افزود: این غرفه‌ها با حضور سازمان‌ها و ادارات و نیروهای مسلح به بیان دستاوردهای هشت ساله دفاع مقدس در سطح استان شامل عملیات، شهدا، جهاد سمنان در دفاع مقدس و… می‌پردازند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تقدیر از ۳۰ هزار رزمنده استان در قالب برنامه‌های محله محور با مشارکت دستگاه‌های اجرایی شامل استانداری و فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و… در زمره دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

سلامی افزود: حضور و پخش برنامه دیدار جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان سمنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی از طریق ارتباط تصویری همزمان با سراسر کشور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی با بیان اینکه حفظ و ترویج فرهنگ و روحیه ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس در زمره اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سمنان است که می‌تواند علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره سه هزار شهید دفاع مقدس استان، تأثیر بسزایی در تربیت نسل‌های بعدی کشور داشته باشد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و شناساندن ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل حاضر در زمره محورهای این برنامه‌ها است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی است تا اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس برای مردم و جوانان بازگو شود، گفت: جوانان محور بسیاری از برنامه‌های هفته دفاع مقدس خواهند بود.