فردوس- نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت سپاه فردوس گفت: وصیت نامه های شهداء دارای نکات کاربردی برای نسل جوان و چراغ راه آینده این کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد ارمغان صبح چهارشنبه بمناسبت هفته دفاع مقدس در یادواره شهیدان ولی اله اتفاقی و محمد علی بادپر افزود: واقعاً انسان با مطالعه این وصیت نامه ها بیدار می شود که چگونه یک نوجوان ره صد ساله را یک شبه پیمود و به درجاتی رسید که برای بسیاری از عارفان دست نیافتنی است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن این است که یاد و نام شهداء در جامعه به فراموشی سپرده شود، تاکید کرد: آنها می دانند که مکتب شهادت این کشور را زنده و بالنده نگه داشته است.

حجت الاسلام ارمغان عنوان کرد: هشت سال دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی از فرهنگ و معارفی است که باید برای نسل های آینده ثبت و تبیین شود.

وی امنیت امروز ایران اسلامی را مدیون رشادتهای شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم دانست و تصریح: در دنیا هیچ کشوری مانند ایران در امنیت و آرامش نیست و باید قدردان کسانی باشیم که از جان و مال خویش گذشتند تا ما امروز چنین امنیت و عزتی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه فردوس سیره و راه و روش شهداء را نیاز مهم جامعه دانست و گفت: وظیفه رزمندگان در این خصوص بسیار سنگین است و باید خاطرات و فرهنگ جنگ برای استفاده آیندگان ثبت و ضبط شود.

قرائت زیارت عاشورا و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

لازم به ذکر است این مراسم در مقابل منزل شهید اتفاقی برگزار شد و یادواره های «آبروی محله، افتخار کوچه» مدتی است در فردوس شروع شده که مورد استقبال مردم قرار می گیرد.