جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای ضمن عرض تسلیت ، تاکید کرد: فقدان آیت الله العظمی فاضل لنکرانی خسارت جبران ناپذیری برای جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه اسفناک ارتحال  ملکوتی مرجع عالیقدر اسوه استوانه تهذیب و مجاهدت ، عالم ربانی، زعیم حوزه های علمیه و پشتوانه استوار فضیلت و دیانت حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی قدس الله نفس الزکیه، عالم تشیع را غرق در مصیبت و اندوه کرد.

این فقیه عالی مقام و مرجع جامع الاطراف عمر پربرکت خود را صرف تهذیب، تحصیل و تدریس علوم الهی دینی کرد و در عنفوان جوانی به درجه والای اجتهاد نایل گشت . خوشه چینی او از محضر حضرات آیات همچون آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبای رحمه الله علیهم اجمعین) وجود تشنه از معرفت او را سیراب نمود و به ایشان ویژگی های منحصر به فردی بخشید که وسعت دید و عمق استنباط اصولی و فقهی که مشحون از تیزبینی و درک فوق العاده معارف الهی بود از جمله آنان بشمار می رود.

مجاهدات بی نظیر او در قالب امضا بیانیه های هدایت گرانه علما و فضلای حوزه  علمیه نظیر بیانیه اعلام مرجعیت امام راحل (ره) در سال 1349، تبعید و زندان در رژیم ستم شاهی ، تاسیس تشکل های فرهنگی سیاسی مرجع نظیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیری و ریاست چندین دوره ایشان و سعی در تکامل و اعتلای این نهاد فراگیر حوزوی، ریاست شورای مدیریت حوزه علمیه قم در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاثیری جاودان بر حکت نهضت اسلامی بر جای گذاشت.

همچنین حضور گرمابخش او در جبهه های نبرد حق علیه باطل و حمایت ها و همراهی های بی دریغ  از نظام  اسلامی، انقلاب عزیز امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) شوق او به مجاهده فی سبیل الله و اقامه کلمه الله را نشان می داد.

و این است که به راستی فقدان مولمه  او ثلمه جبران ناپذیری برای عالم اسلام و تشیع بوده و درک این مصیبت عظمی جز در سالیان دراز میسر نخواهد بود.

همزمانی رحلت این عالم فرزانه و فقیه عالیقدر در ایام سوگواری شهادت صدیقه طاهره (س) مصیتبی مضاعف و اندوهی دیگر بر عالم تشیع تحمیل ساخت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه فقید، رکن سعید و مرجع تقلید را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداه ، مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)،  حوزه های علمیه، عموم مسلمانان و شیعیان و بیت معظم ایشان خاصه حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جواد فاضل لنکرانی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از ذات باریتعالی طلب علو درجات برای آن عالم ربانی و صبر و اجر برای درک این مصیبت غم بار مسئلت می نماید.