ماهر حمود گفت:زندگی آیت الله تسخیری، اهمیت انقلاب اسلامی و تواضع همه جانبه‌اش را یادآوری می‌کند. او به شعارها و مبانی اسلامی اعتقاد کامل داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت لبنان در سخنرانی خود در وبینار «بررسی ابعاد شخصیتی و اندیشه‌های حضرت آیت الله تسخیری» که روز گذشته، (سه شنبه ۸ مهرماه) در حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، تأکید کرد: آیت‌الله تسخیری اعتقاد داشت که تفرقه و جدایی نتیجه توطئه و دخالت‌های استکبارگران است و شخصیت ایشان ضرورت تعامل و تقریب با امت و همکاری با یکدیگر را یادآوری می‌کند.

وی گفت: افکار آیت‌الله تسخیری گویای این است که در امت اسلام برخی نسبت به برخی دیگر کوتاه بیایند و با هم نزاع نداشته باشند. همچنین ضرورت داشتن نشاط در کار و فعالیت را به ما یادآوری می‌کند.

شیخ ماهر حمود همچنین، بیان کرد: آن چه که آن مرحوم به ما یادآوری می‌کند، ضرورت وحدت اسلامی است. وحدت در مواضع و تقریب میان دل‌ها و نگاه کلی به امور اسلامی.

وی ادامه داد: ایشان از جایی به جای دیگر سفر کرد تا اندیشه اسلامی، وحدت اسلامی و تعالیم اسلامی را تبلیغ و منتشر کند.

شیخ ماهر حمود افزود: زندگی این عالم فقید، اهمیت انقلاب اسلامی و تواضع همه جانبه‌اش را یادآوری می‌کند. او به شعارها و مبانی اسلامی اعتقاد کامل داشت.

وی در پایان سخنانش، خاطرنشان کرد: شخصیت ایشان ما را به یاد انقلاب اسلامی می‌اندازد که از همان آغاز از آن، حمایت کرد و در کنارش قرار گرفت. او به اصول انقلاب اسلامی ایمان داشت.

در ادامه زهیر جعید، هماهنگ کننده جبهه «عمل اسلامی» لبنان سخنرانی و تأکید کرد: آیت الله تسخیری به اندازه آرزوهای یک امت بود و تلاش‌هایش را در خط ولایت و وحدت و تبعیت از خط امام (ره) انجام داد که خط اسلام و قرآن بود.

وی افزود: ایشان دغدغه‌اش مسائل امت در زمانی بود که بسیاری از اولویت‌های امت اسلام نادیده گرفته و گم شده است. او در موضع حق ثابت قدم بود و با علم و جهاد و با تمام داشته‌هایش برای تحقق اهدافی که به آن ایمان داشت، تلاش کرد.

زهیر جعید همچنین بیان کرد: آیت الله تسخیری اهل سنت را دوست داشت و معتقد بود به وحدت بود و سیاست دروغین را پیشه خود نساخت. ایشان با رویی گشاده با همه رفتار می‌کرد.