جهرم- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم گفت: تألیف در حوزه‌ ادبیات جنگ مصداق احسان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا شهریاری پور در مراسم رونمایی کتاب مسافران آسمان در دانشگاه جهرم اظهار داشت: عده بسیاری از نخبگان سرمایه جان خود را در راه خدا در جنگ از دست دادند و به فوز عظما دست یافتند.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند ما شهیدان زیادی را در جنگ از دست دادیم ولی بنده می‌گویم ما شهدای زیادی را در جنگ به دست آوردیم، افزود: امثال افراد شهید چمران، شهید باکری، شهید زین‌الدین و شهدای جهرمند که با شهادت خود راه حق را نشان دادند و اگر زنده بودند در گوشه‌ای مثل سایرین مشغول خدمت بودند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جهرم درباره‌ی اثر مسافران آسمان بیان کرد: نوشتن، تألیف و تصنیف در حوزه ادبیات جنگ، شاید به مصداق احسان در سه معنی کار خوب کردن، هم به وجه احسن انجام دادن و هم خدمت به دیگران است و جای تقدیر دارد.

همچنین رئیس دانشگاه جهرم در این آئین رونمایی گفت: بیش از چهل سال از جنگ گذشته و به نظر می‌رسد دشمنان ایران متوجه شده‌اند که وجود دفاع مقدس، انقلاب را تثبیت کرد.

کامبیز مینایی با اشاره به اینکه به همین خاطر است که مدت‌ها است که هجمه‌های زیادی علیه جنگ ایران و تشکیک‌های زیادی درباره‌ی آن می‌شود، خاطر نشان کرد: ما باید حواسمان باشد و در کلاس‌ها درباره آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: زحمت بسیاری برای این کتاب کشیده شده و با وجود که اینکه نویسندگان به فاصله دو یا سه سال پس از این حادثه دست به نگارش این کتاب زده‌اند، درد و اندوه و رنج خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه از لابه‌لای سطور این اثر پیداست.

مؤلف کتاب نیز در زمینه دشواری‌های تدوین این اثر، بیان داشت: برای جمع‌آوری این اثر توان جسمی و روحی بسیاری از نویسندگان گرفته شد.

زهرا حسینی ادامه داد: بسیاری از اطلاعات و داده‌های این کتاب به شیوه‌های گوناگون از صوت و تصویر و نوشته به دست ما می‌رسید و تنقیح و تدوین آن احتیاج به صبر و شکیبایی و توان بسیاری داشت.

وی تصریح کرد: بخش سوم این اثر به صورت «هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو» از سوی خانواده‌های قربانیان بوده است.

به گزارش مهر، کتاب «مسافران آسمان» با موضوع یادمان ۶۶ مسافر پرواز نافرجام تهران-یاسوج به کوشش سید علی‌سینا رخشنده‌مند و زهرا حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه جهرم منتشر و رونمایی شد.