رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: در حال حاضر امنیت ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی به شکل مطلوبی تأمین شده است و سالانه ۳۰ میلیون مسافر و ۵۰ میلیون تن بار در سراسر جانمایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه نشست تخصصی معاونان و رؤسای ۲۲ یگان تابعه پلیس راه آهن کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع وطن و شهدای مظلوم نیروی انتظامی که در جای جای این کشور برای برقراری امنیت جان فشانی کردند، گرامی داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) که کارکنان نیروی انتظامی را مجاهدان فی سبیل الله خطاب کرده اند، افزود: این بیان حکیمانه معظم له نشانگر حجم انبوه مأموریت‌ها و تلاش ایثارگونه کارکنان در جای جای ایران اسلامی است که بدون هیچ گونه چشم داشتی در سختی‌ها و ناملایمتی ها به دور از کانون گرم خانواده برای تأمین آسایش و امنیت این مرزو بوم شبانه روزی تلاش می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر امنیت ۱۴ هزار کیلومتر خطوط ریلی به شکل مطلوبی تأمین شده است و سالانه ۳۰ میلیون مسافر و ۵۰ میلیون تن بار با تدبیر و تلاش مومنانه و مجاهدانه مدیران و کارکنان پلیس راه آهن در سراسر میهن اسلامی در امنیت کامل جا نمایی می‌شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در سیاست‌های کلان نیروی انتظامی و اولویت‌های پلیس پیشگیری، راه آهن حوزه مهم و بسیار حساس قلمداد می‌شود، ادامه داد: این رویکرد باعث شده است تا در حال حاضر بستری ایمن و امن در این ناوگان فراهم شود به گونه‌ای که این پلیس تخصصی در موضوع جلوگیری از قاچاق کالا و ارز نیز اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده و از کارنامه عملکرد موفقی برخوردار است.

سردار معصوم بیگی بر لزوم حفظ هوشیاری و اقدام به موقع برای ارتقا نظم و امنیت عمومی از سوی کارکنان پلیس راه آهن تاکید کرد.

وی در خصوص اهمیت وجودی پلیس راه آهن و مأموریت‌های تخصصی آن بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌های مأموران پلیس راه آهن این است که هم ضابط عام و هم ضابط خاص محسوب می‌شوند این اهمیت در نوع خود ایجاب می‌کند تا کارکنان پلیس راه آهن به صورت مستمر از آموزش‌های حین خدمت برخوردار باشند تا همچنان در مقوله کشف جرم و تأمین امنیت صنعت حمل و نقل ریلی همچنان سرآمد باشند.