فومن- معاون سیاسی فرماندار فومن با اشاره به فعالیت دو سمن و انجمن مردمی در این شهرستان، گفت: توسعه کمی و کیفی انجمن های مردمی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود محتشم خواه صبح سه شنبه در جلسه شورای توسعه و حمایت از انجمن‌های مردم نهاد شهرستان فومن وجود این انجمن‌ها فرصت مهمی در توسعه شهرستان عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر تنها دو سمن در شهرستان فومن فعال هستند.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی این انجمن‌ها، افزود: انجمن‌های مردمی مکمل خدمات ارائه شده توسط دولت هستند و با هم افزایی آنها می‌توان در راستای پیشبرد اهداف و سیاست‌های اجتماعی دولت حرکت کرد.

محتشم خواه با بیان اینکه مهم‌ترین حوزه فعالیت انجمن‌های مردم نهاد حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، پاکسازی محیط زیست، رسیدگی به امور مربوط به حیوانات و حیات وحش، سلامت و بهداشت، دینی و مذهبی، آموزش و گردشگری و حوزه اجتماعی است، گفت: تأثیرگذاری بالای این انجمن‌ها در کمک به دولت در ارائه خدمات بهتر به شهروندان غیر قابل انکار است.

وی افزود: اگر حمایت انجمن‌های مردم نهاد در کمک به مسئولان در زمان شیوع بیماری کرونا نبود، پاکسازی و ضدعفونی کردن اماکن و توزیع کمک‌های مردمی و بسیاری از خدمات به مردم با این کیفیت و گستردگی ارائه نمی‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فومن در ادامه تاکید کرد: باید از ظرفیت خیرین، متخصصان و فعالان در حوزه‌های مختلف اجتماعی، زیست محیطی، عمرانی و سایر امور مربوطه استفاده کرد، لذا شناسایی و مدیریت این ظرفیت‌ها باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

محتشم خواه اظهار کرد: گروه‌هایی در شهرستان به صورت خودجوش در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند که ساماندهی این افراد و گروه‌ها زمینه ساز توسعه فعالیت و بهبود کیفیت خدمات ارائه شده عام المنفعه خواهد بود

وی همچنین لزوم ارائه خدمات آموزشی به انجمن‌های مردم نهاد و گروه‌های خودجوش مردمی به منظور ارتقای سطح عملکرد را گوشزد کرد.

محتشم خواه در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه گردشگری و محیط زیست، افزود: باید به مسائل و اقتضائات مرتبط با این ظرفیت‌ها توجه شود و فعالیت انجمن‌های مردم نهاد می‌تواند گام مثبتی در رسیدگی به این مشکلات و رفع آن عنوان کرد.