حجت الاسلام بوشهری گفت : آیت‌‌الله فاضل لنکرانی نابغه دوران ما و یک شخصیت کامل دینی و پشتیبان حوزه علمیه قم و امام خمینی (ره) بود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم ، حجت الاسلام سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت آیت الله محمد فاضل لنکرانی طی سخنانی، ایمان، تقوا، جهاد و استقامت، آگاهی با مسائل فقهی و تسلیم در برابر ذات کبریایی حق را از جمله ویژگی‌های آیت‌الله فاضل لنکرانی برشمرد و تاکید کرد : آن مرجع تقلید شیعیان یک انسان کامل دینی بود که همواره ترس از خدا و تواضع در وجود ایشان وجود داشت.

وی افزود : مرحوم فاضل لنکرانی شناختی همه جانبه نسبت به مسائل دینی داشت و در سنین کمی به درجه والای مرجعیت رسید و وقت خود را در اختیار دین و انقلاب و اسلام سپری کرد.

حجت الاسلام حسینی بوشهری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آن مرجع بزرگوار اظهار داشت : آیت‌الله فاضل لنکرانی در دوران تحصیل و ورود به حوزه علمیه قم قله‌های گسترده‌ای از علم را شکافت و به نوعی نابغه دوران ما بود که تالیف کتاب‌های فراوان و تربیت شاگردان ممتاز از دیگر ویژگی‌های ایشان بود.

وی تصریح کرد : این مرجع تقلید شیعیان برای حفظ دین و حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی تلاش گسترده‌ای انجام داده‌اند و حوزه‌ علمیه با فقدان ایشان دچار خسارت عظیمی شده است.

حجت الاسلام حسینی بوشهری با بیان اینکه مراجع همواره سکاندار انقلاب و همراه امام خمینی بوده‌اند یادآور شد : آیت‌الله فاضل لنکرانی همواره پشتیبان امام خمینی و حوزه علمیه قم بود.

مراسم گرامیداشت آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی با حضور آیات عظام و مراجع تقلید صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، هاشمی شاهرودی، جنتی، نور مفیدی، امینی، استادی، محمدی گلپایگانی، مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، اعضای جامعه مدرسین، اعضای مجلس خبرگان رهبری، استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از نمایندگان کشورهای عربستان، کویت و روسیه در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.