ارومیه- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی صف نانوایی در ارومیه را ناشی از شایعه سازی افراد سودجو مبنی بر کمبود سهمیه آرد عنوان کرد و گفت: کاهشی در سهمیه آرد استان نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زراعی ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص مشکلات به وجود آمده در حوزه آرد و نان در ارومیه اظهارکرذ: سهمیه ماهانه آرد استان ۲۹ هزار و ۳۰۰ تن است و تاکنون ۱۶ مهرماه که نیمه ماه است ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن آرد از سهمیه استان بین نانوایی توزیع شده که بیشتر از میزان تعیین شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ کمبودی در بخش آرد و سهمیه‌های نانوایی‌ها نداریم و تشکیل صف در نانوایی‌ها و شایعات کمبود آرد و نان در مرکز استان ناشی از جو روانی در جامعه است ادامه داد: هیچ محدودیتی از نظر تولید و توزیع آرد در استان وجود ندارد زیرا گندم مورد نیاز در سیلوهای داخل استان موجود است و استان جزو ۱۰ استان برتر کشور به شمار می‌رود.

زراعی با اشاره به فعالیت ۱۷ واحد تولید آرد در آذربایجان‌غربی عنوان کرد: هیچ‌گونه تغییری در قیمت آرد توزیعی صورت نگرفته و طبق روال این امر انجام می‌شود و هرگونه افزایش قیمت با روش‌های مختلف از جمله نان مخصوص تخلف محسوب می‌شود.

توزیع آرد ترمیمی در بین ۱۵۰ نانوایی ارومیه

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی در خصوص تعداد نانوایی‌های استان گفت: سه هزار و ۵٣٨ واحد نانوایی نوع یک و یک‌هزار و ۴۴٧ نانوایی نوع ٢ در سطح استان فعال است.

زارعی بیان کرد: از این تعداد یک‌هزار و ٣۶٠ واحد نانوایی در سطح شهرستان ارومیه وجود دارد که ۵٠ واحد به صورت ٢ شیفتی و ١٠۵ واحد به صورت ترمیمی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: مردم هرگونه کم‌کاری و تخلف نانوایی‌ها را به شماره ١٢۴ گزارش دهند تا برخوردهای لازم با متخلفان صورت گیرد.

زراعی شکاف قیمتی بین آرد یارانه‌ای و آرد بازار آزاد را یکی دیگر از عوامل ایجاد حوادث اخیر در حوزه آرد و نان استان دانست و گفت: هم اکنون آرد یارانه‌ای نوع یک و دو به ترتیب ۳۳ هزار و ۵۰ هزار تومان است در حالی که همین آرد در بازار آزاد به قیمت ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.