کرج - رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی و دستگیری اعضای باند جاعلان سابقه‌دار که با صدور اسناد جعلی اقدام به ضمانت متهمان در استان‌های البرز و تهران می‌کردند، خبر داد.

محمد نادربیگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده‌های متعدد از دادسرای کرج به پلیس آگاهی استان البرز مبنی بر جعل حکم کارگزینی و فیش حقوقی، به‌منظور ضمانت از متهمان و زندانیان بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری این پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات گسترده پلیسی و انجام تعقیب و مراقبت‌های شبانه‌روزی، موفق به شناسایی محل‌های تردد، نوع فعالیت و تعداد افراد این باند شده و با هماهنگی مقام قضائی در چندین عملیات جداگانه هر ۴ متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی از قبیل فیش حقوقی، حکم کارگزینی، سفته‌های بانکی و چک‌پول‌های جعلی کشف شد.

وی بیان کرد: متهمان که همگی دارای سوابق کیفری متعدد هستند، پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر جعل مدارک و فیش حقوقی و از آن طریق ضمانت متهمان پرونده‌های قضائی در دادسراهای مختلف تهران، شهریار، رباط‌کریم و کرج اعتراف کردند.

نادربیگی در خصوص شیوه و شگرد متهمان افزود: سردسته این باند با تهیه مهر، نمونه حکم کارگزینی و فیش حقوقی، اقدام به جعل تعدادی مدارک به نام افراد مختلف کرده و همدستانش نیز با راهنمایی‌های نامبرده برای افراد مختلف حکم کارگزینی و فیش حقوقی جعلی به نام یک شرکت صوری تهیه و با گشت زنی و رفت و آمد جلوی دادسراها و دادگاه‌های مختلف اقدام به شناسایی خانواده متهمان که نیاز به ضامن و کفیل داشتند کرده و در قبال گرفتن ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال وجه نقد بستگی به نوع جرم و میزان وجهی که خانواده‌ها حاضر به پرداخت آن بودند و دریافت سفته بانکی اقدام به کفالت وی می‌کردند.

وی افزود: متهمان تاکنون به ۲۵ فقره ضمانت و کفالت با مدارک جعلی با این روش و تهیه و توزیع چک‌پول‌های تقلبی اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه تاکنون ۱۸ نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند، متذکر شد: متهمان پس از انتقال به دادسرا با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند.