صومعه سرا- امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه فشارهای اقتصادی از حربه‌های دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران است، گفت: راهکار حل مشکلات کشور در داخل و بهره گیری از جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام راشدی نوری در خطبه نماز جمعه این هفته صومعه سرا با اشاره به محرومیت از حضور عاشقان امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی مراسم اربعین امسال در خانه و مساجد و مصلاها برگزار شد که نشان دهنده ارادت قبلی ایرانیان به اهل بیت است.

راشد نوری با اشاره به در پیش بودن سالروز تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون، افزود: پیمان کاپیتولاسیون، سند بردگی و ذلت ملت مسلمان ایران در برابر آمریکا، بود که امام راحل در برابر این مصوبه استعماری ایستاد و رأی مجلس شاهی را غیر قانونی و مخالف با اسلام و قرآن و عزت مسلمانان اعلام کرد و آن را بی ارزش عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنی ۴۱ ساله آمریکا و استکبار جهانی به دلیل این است که ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ذلت نمی‌پذیرد، تصریح کرد: به همین واسطه در تمام این سال‌ها شاهد توطئه، فتنه و دشمنی استکبار جهانی با ایران اسلامی بودیم.

امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه مقاومت و ایستادگی ملت ایران رمز پیروزی نظام و انقلاب در برابر دشمنان است، تصریح کرد: قطعاً استمرار روحیه عزت خواهی و مقاومت ملت ایران زمینه شکست آمریکا و استکبار فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی از حربه‌ها دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران است، افزود: رهبر فرزانه و حکیم انقلاب سال‌ها است که هشدار داده و راهکار ارائه می‌کنند.

راشدی نوری با اشاره به اینکه حل مشکلات اقتصادی کشور در داخل است، گفت: نه بیگانگان و نه برجام هیچکدام نمی‌توانند مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند. باید با تکیه بر توان داخلی به ویژه جوانان انقلابی و مؤمن و با اعتماد به نفس و کار و مدیریت جهادی و باور داشتن به وعده‌های الهی بر مشکلات فائق آمد.

وی به نزدیک شدن روز ملی اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و باران‌های موسمی و خطر تکرار حوادث سال‌های گذشته، انتظار می‌رود مسئولان پیش بینی و آمادگی لازم را برای مقابله با چنین حوادثی داشته باشند.

راشد نوری گفت: متأسفانه پس از هر حادثه، حرف‌های زیادی زده شده و از پیشگیری و تأمین امکانات و پاکسازی و لایروبی انهار و رودخانه‌ها صحبت می‌شود، اما پس از مدتی فراموش می‌شود و اقدام قابل توجهی انجام نمی‌شود.