کرمانشاه- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از کاهش ۴۸ درصدی مسافران اتوبوسی در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبرز کرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از جابجایی بیش از یک میلیون و ۱۴۵ هزار مسافر در نیمه اول امسال توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۱۴۵ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شدند، در حالی‌که این عدد در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۷۱ هزار نفر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۲۹ درصدی تعداد سفرهای صورت گرفته در ۶ ماهه امسال خبر داد که از بیش از ۲۰۵ هزار سفر در ۶ ماهه سال گذشته به ۱۴۵ هزار سفر رسیده است.

وی بیشترین تعداد جابجایی مسافر و به تبع آن کاهش مسافرین را مربوط به مینی‌بوس‌ها دانست و افزود: در ۶ ماهه امسال ۴۸۵ هزار نفر در کرمانشاه توسط مینی‌بوس‌ها جابجا شدند که این میزان از سال گذشته ۴۹ درصد کمتر است.

به گفته کرمی، در ۶ ماهه نخست امسال ۲۸۶ هزار نفر نیز توسط اتوبوس‌ها جابجا شدند که کاهش ۴۸ درصدی جابجایی مسافران اتوبوس را داشتیم و تعداد سفرهای اتوبوسی نیز با کاهش ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۸ هزار مورد در ۶ ماهه نخست امسال رسیده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۳۷۳ هزار نفر نیز در قالب ۹۶ هزار سفر توسط خودروهای سواری جابجا شدند، یادآور شد: کاهش ۱۹ درصدی مسافران و کاهش ۱۹ درصدی سفرهای بخش سواری را در ۶ ماهه امسال شاهد بودیم.

کرمی دلیل کاهش سفرها و جابجایی مسافران در نیمه اول امسال را شرایط بیماری کرونا و خصوصاً محدودیت‌ها در ایام نوروز دانست و عنوان کرد: بسیاری از مردم سفرهای غیرضروری خود را کاهش دادند و در صورت لزوم با خودرو شخصی سفر می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تاکید کرد: در استان کرمانشاه هم اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ۸۶۰ دستگاه مینی‌بوس و ۸۹۰ دستگاه سواری در بخش ناوگان حمل و نقل برون شهری فعال است.‌