حمیدرضا صابونی تهیهکننده برنامه «جاذبه» با اجرای صابر خراسانی که در ایام ماه صفر هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق میرود، درباره این برنامه به خبرنگار مهر بیان کرد: کارویژه اصلی برنامه «جاذبه» در سالهای قبل، تمرکز روی اربعین حسینی بود و همت اصلیاش متوجه راهپیمایی بزرگ اربعین. اما امسال با شیوع کرونا و بسته شدن راه کربلا، به این فکر افتادیم که تغییرات اساسی در فضای برنامه ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: ما امسال تلاش کردیم به دنبال معنویت در قصههای انسانهای مختلف بگردیم تا هم از رسالت و هدف کلی برنامه «جاذبه» فاصله نگیریم و هم جذابیت بیشتری برای مخاطب ایجاد کنیم؛ چرا که قصه شنیدن همیشه برای مخاطب جذاب بوده و چه بهتر که این قصهها گره خورده با حال و هوای ایام سوگواری اهل بیت (ع) باشد.
صابونی درباره انتخاب مجری «جاذبه» نیز توضیح داد: برای تغییرات جدی در ساختار و محتوا، به دنبال کسی بودیم که با فرم و فضای جدید و محورهای محتوایی مورد نظر ما همخوانی داشته باشد. صابر خراسانی سبقه کاملاً مذهبی و آیینی دارد و همه او را به شعرخوانی دینی میشناسند. از طرف دیگر تواناییهای فردی خوبی هم دارد.
این تهیهکننده درباره وضعیت ظاهری جدید صابر خراسانی در این برنامه نیز گفت: بسیاری این روزها از چهره او تعریف میکنند؛ درست هم هست اما قبلاً کسی فکر نمیکرد که توانایی ایجاد جذابیت در تیپ و ظاهر او هم هست. بهعلاوه اینکه او صدای بسیار دلنشین و گفتار گیرایی دارد. مثلاً در مجالس و برنامههای مختلف وقتی قصهای را تعریف میکند، مخاطب میخکوبش میشود. این تواناییها برایمان خیلی مهم بود. نهایتاً به او پیشنهاد اجرا داده شد و او هم بعد از یکی دو جلسه به تیم اضافه شد و خدا را شکر امروز از نتیجه راضی هستیم.
این تهیه کننده درباره مهمانان این برنامه تلویزیونی نیز گفت: مهمانان این فصل «جاذبه» همه از یک لیست بلند انتخاب شدند؛ در دو مرحله گزینهها کمتر شد تا به این ترکیب رسیدیم.
وی ادامه داد: مهمانها در درجه اول باید با فضای برنامه و شبکه همخوانی میداشتند؛ ما نمیتوانستیم هر سوژه اجتماعی را دعوت کنیم. باید حلقه وصلی میان قصه او و اهل بیت (ع) وجود میداشت. از این رو کار بسیار سختی انجام گرفت.
صابونی در پایان درباره رویکرد برنامه و اینکه سراغ سلبریتی ها نرفتهاند، اظهار کرد: از طرف دیگر هم نمیخواستیم مهمانهای سلبریتی داشته باشیم، دست کم در فصل اول این بنا را نداشتیم. سعی کردیم با سوژههایی پیش برویم که مخاطب او را نمیشناسد یا کمتر دربارهاش شنیده است. این هم یکی از مزیتهای ما بود که داستان انسانهای ناشناخته یا کمتر شناخته شده را روایت کردیم.