آق قلا- جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور در گلستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر دوشنبه جشن پایان بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده کشور به صورت متمرکز در روستای سن سبیلی آق قلا برگزار شد.

در این مراسم ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی احداثی و ۹۰ هزار ۴۶۴ واحد تعمیری بازسازی شده از سیل سال گذشته توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان در این آیین با یادآوری اینکه بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده در استان گلستان خردادماه امسال به پایان رسید، گفت: حدود ۲۲ هزار واحد مسکونی در سیل پارسال در استان خسارت دید که هفت هزار و ۷۰۷ واحد احداثی و بیشتر از ۱۴ هزار واحد تعمیراتی بود.

سیدمحمد حسینی گفت: ۸۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده در استان هزینه شده که ۲۲ هزار خانوار از آن برخوردار می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به خسارت سیل سال گذشته به تأسیسات روبنایی روستاها و شهرها افزود: امروز به صورت متمرکز ۵۰۹ پروژه در قالب بازسازی تأسیسات روبنایی در ۲۴۰ روستای استان و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۲۵۸ هزار نفر جمعیت از خدمات آن بهره‌مند شدند.

به گفته حسینی برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی سیل‌زده کشور چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و هزار و ۷۰۸ میلیاردتومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: بازسازی تأسیسات روبنایی در شهرها و روستاهای سیل‌زده کشور شامل ۹۵۰ روستا با اعتبار ۷۴۶ میلیارد تومان هم به بهره‌برداری رسید.