زاهدان- مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه مهارت آموزی راه حل اصلی ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: ۹۰ درصد مهارت آموختگان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند.

خداداد اولیایی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و مأموریت خود را دنبال می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان وبلوچستان گفت: این اداره کل از طریق مربیان متخصصان کارآفرین و نیز تعامل با بخش خصوصی، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم می‌کند زیرا کلید اشتغال و مهارت‌آموزی همراه با نگاه کارآفرینی است که این امر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کاملاً ملموس و قابل رؤیت است و ۹۰ درصد مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای، جذب بازار کار می‌شوند.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته، آموزش‌های مهارتی به عنوان اصلی جدایی ناپذیر در پیشرفت کشور مورد توجه است.

اولیایی ادامه داد: یکی از امتیازات خوب این دوره‌های مهارتی برای کارآموزان این است که بعد از گذراندن دوره آموزش و قبولی در آزمون تئوری و عملی، می‌توانند بلافاصله برای خودشان اشتغالزایی کرده و با ایجاد و راه اندازی کارگاهی برای چند جوان دیگر نیز شغل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: برخوردار نبودن جوانان جویای کار از مهارت یکی از دلایل مشکل بیکاری است و رفع این مشکل در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش‌های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش هاست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان همچنین به مزایای گواهی نامه‌های مهارت اشاره کرد و گفت: بالاترین مزایای این گواهی نامه‌ها بین المللی بودن آن است که فرد در هر جای دنیا می‌تواند مهارت خود را نمایان کند.