گرگان- فرمانده انتظامی گلستان با بیان این که ۱۵۳ هزار مترمربع زمین خواری در استان کشف شد، گفت: دو درصد سارقان گلستان تحصیلات عالیه دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدسعید فاضل دادگر صبح سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهارکرد: امنیت، احساس امنیت، گسترش و حفظ آن بدون یاری رسانه‌ها میسر نمی‌شود و رسانه‌ها پیش دستانه در مقابله با نیروهای مخرب نقش بسزایی دارند.

فاضل دادگر در خصوص آمار عملکرد نیروی انتظامی گلستان، بیان کرد: پلیس در بخش عمده ای از فعالیت‌ها متصل به سایر دستگاه‌ها و نهادها بوده که اگر همکاری از سوی این نهاد صورت گیرد خللی در فعالیت‌ها نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه گفتمان پلیس مطالبه گر شده است، ادامه داد: سرقت‌های خرد در مجتمع‌ها زیاد شده و بخشی از آمار را این اعداد تشکیل می‌دهد.

فاضل دادگر با بیان اینکه ۶ درصد افزایش وقوع سرقت در استان داشتیم، گفت: ۶۶ درصد از سرقت‌های استان کشف شده است.

وی افزود: یک درصد سارقان تا ۴ سال، ۱۸ درصد سارقان بین ۱۵ الی ۲۴ سال و ۶۳ درصد ۲۵ الی ۳۹ سال هستند.

فاضل دادگر بیان کرد: ۷۸ درصد سارقان بی سواد، ۲۰ درصد دیپلم و کمتر و دو درصد تحصیلات عالیه داشتند.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه امسال هزار و ۹۱۹ پرونده فقره مقابله با قاچاق تشکیل و هزار و ۷۲۸ نفر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: عمده کالاها مواد دخانی، مواد ممنوعه، دام، چوب، تجهیزات ماهواره و غیره بوده است.

فاضل دادگر اظهارکرد: در ۶ ماهه ابتدای سال ۲۴ فقره تصرف اراضی ملی به متراژ ۱۵۳ هزار مترمربع و به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان کشف و ۴۵ نفر هم در این راستا دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه سقوط و خودکشی دو فرضیه حادثه خانم سها رضانژاد بود، گفت: فضاهای جنگلی و توریستی باید ساماندهی شده و جولانگاه تورهای غیرمجاز نباشد.

فاضل دادگر افزود: بیان کردیم که دوربین کنترلی پلاک خوان در جنگل کردکوی داشته باشیم که محقق نشد و اتفاق بعدی در زمینه کوهنورد اهل کردکوی رقم خورد.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به افزایش کارتن به دستان، توضیح داد: افراد ناشناس از این طریق وارد گلستان شده و این امر آمار جرم‌ها را افزایش می‌دهد.

وی گفت: باند سرقت خودروهای شاسی بلند با هوشمندی پلیس کشف شد که کار بی نظیری در کشور بود.