اراک- استاندار مرکزی گفت: انتقال مسئولیت ساخت و تکمیل بیمارستان ولیعصر اراک باید به قرارگاه خاتم الانبیا محول شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور و به ویژه استان مرکزی بسیار ناراحت کننده و دردناک است و این مساله خستگی کادر درمان را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: با توجه به موج سوم بیماری کرونا مردم باید نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی تر عمل کنند.

تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام

آقازاده با اشاره به سفر رئیس برنامه و بودجه به استان مرکزی در هفته گذشته عنوان کرد: در جریان این سفر ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سفر هیئت دولت تخصیص داده شد. بخشی از این اعتبار به تکمیل بیمارستان ولیعصر تعلق گرفت به شرطی که مشکلات آن برطرف شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: کارفرمای پروژه بیمارستان ولیعصر دانشگاه علوم پزشکی نبوده است چرا که دانشگاه توان علمی و تخصصی برای نظارت صحیح بر این پروژه را ندارد، ناهماهنگی‌ها کارفرما و پیمانکار سبب تکمیل نشدن این طرح شده است و هر دو مقصر هستند.

آقازاده عنوان کرد: شب گذشته جلسه‌ای با مسئول قرارگاه خاتم الانبیا و معاونین وی برگزار و تصمیماتی نیز اخذ شد. تصمیم نخست مبنی بر ادامه کار به صورت پیمان مدیریتی بود که تمایلی به اقدام نداریم.

بیمارستان ولیعصر به عنوان آبروی استان باید تا بهار ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد

استاندار مرکزی بیمارستان ولیعصر آبروی استان بوده و باید تا بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و انتقال مسئولیت ساخت این مرکز درمانی باید به قرارگاه خاتم الانبیا محول شود. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز باید ظرف سه هفته آینده تصمیمات جلسه شب گذشته و موارد مطرح شده در این جلسه را اجرایی و گزارش آن را ارائه دهد.

وی بر تشکیل کارگروه پیشگیری از شیوع آنفولانزای مرغی با حضور دستگاه‌هایی از جمله اداره کل بحران، جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری تاکید کرد.

استاندار مرکزی گفت: مدیران باید در خصوص انتساب رؤسای ادارات شهرستانی هماهنگی لازم را با فرمانداران داشته باشند.

وی افزود: مدیران باید هر چند ماه یک بار گزارشی از عملکرد دستگاه خود را ارائه کنند و وظیفه آنها در حیطه مسئولیتشان است و باید آن را به نمایندگان مجلس نیز ارائه کنند.