همدان - رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان بر شناساندن و معرفی حماسه ۳۰ مهر سال ۵۷ همدان در کشور تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید بعدازظهر سه شنبه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: پرداختن به واقعه ۳۰ مهر سال ۵۷ که نقطه عطفی در آغاز انقلاب بود، ضروری است.

کاوسی‌امید با اشاره به فرارسیدن سالروز حماسه ۳۰ مهر، یادآور شد: ۳۰ مهر سال ۵۷ نقطه عطفی برای شهر دارالمومنین بود که متأسفانه مغفول مانده است.

وی تأکید کرد: باید با برنامه‌های صحیح در خصوص حماسه بزرگ ۳۰ مهر، اقداماتی انجام داد تا این روز در حد جایگاه اصلی خود در سطح کشور معرفی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان حماسه ۳۰ مهر را هویتی برای شهر و استان همدان معرفی کرد و گفت: این مهم می‌تواند الگویی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

کاوسی‌امید ادامه داد: باید نمادی برای یادبود این روز و حماسه ارزشمند دانش‌آموزان، طراحی و نصب شود.

وی با اشاره به اینکه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، نخبگان جامعه دانش‌آموز را در اختیار دارد، افزود: می‌توانیم از ظرفیت این انجمن و دانش آموزان آن در مباحث آموزش شهروندی به عنوان سفیران آموزش شهروندی در مدارس استفاده کنیم.

کاوسی‌امید همچنین با بیان اینکه دو سیاست کلی برای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در سال پایانی شورا پیش‌بینی شده است، گفت: در راستای تحقق این سیاست‌ها باید سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

وی گفت: معرفی کارهای خیر به مردم یکی از این سیاست‌هاست که باید بستر و زمینه‌های لازم برای این مهم، فراهم شود تا مردم دانای همدان برای عمل به معروف و کار خیر با یکدیگر مسابقه داده و در اصل مردم را به کار نیک و خیر سوق دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان دیگر سیاست پیش‌بینی‌شده کمیسیون را فراهم ساختن زمینه‌های لازم برای رشد گروه‌های فرهنگی و نخبه‌ها برشمرد و یادآور شد: در این زمینه باید بسیار دقت عمل داشت و به خوبی ورود پیدا کرد؛ زیرا گروه‌های مختلف فرهنگی و انجمن‌ها باید رشد لازم را داشته باشند.

کاوسی‌امید همچنین با اشاره به واگذاری مراکز فرهنگی و فرهنگسراها به مردم؛ گفت: اگر چنانچه این واگذاری به درستی انجام شود و مراکز فرهنگی و فرهنگسراها در اختیار سمن‌ها و انجمن‌های فعال قرار گیرد، توفیقی برای مدیریت‌شهری خواهد بود؛ زیرا مردم بهترین افراد در مدیریت فرهنگسراها هستند.

وی تأکید کرد: در صورتی که در زمینه واگذاری فرهنگسراها به سمن‌ها و تشکل‌های مردمی، قدم درستی برداشته شود، زمینه اقدامات صحیح بعدی نیز فراهم خواهد شد؛ در غیر این صورت آسیبی بر آرمان و تفکر احداث این فرهنگسراها وارد خواهد شد.