بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: بیش از سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از ابتدای شیوع کرونا در قالب سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی و غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز بخشی‌پور ظهر چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون از محل موقوفات اقدامات بسیار ارزنده‌ای در زمینه توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی بین نیازمندان انجام داده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در اولین طرح سال جاری به نام طرح آرامش بهاری که در ۱۷ بقعه برگزار شد تعداد ۱۹۳ بسته بهداشتی و ۶۸۳ بسته مواد غذایی و در طرح نسیم انتظار در ایام نیمه شعبان نیز هزار و ۲۱۹ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع کردیم.

دو هزار و ۴۴ بسته مواد بهداشتی در طرح ضیافت الهی

بخشی‌پور ادامه‌داد: همچنین در طرح ضیافت الهی در ماه رمضان دو هزار و 722 بسته مواد غذایی از محل موقوفات بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: در طرح بصیرت عاشورایی که در ۵۰ بقعه خراسان‌جنوبی برگزار شد نیز چهار هزار و ۶۲۸ سبد غذایی، ۳۸ هزار و ۷۵۰ پرس غذای گرم، ۱۶ هزار و ۷۶ بسته بهداشتی و ۳۰ هزار و ۶۲۰ بطری بین نیازمندان و عزاداران توزیع کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به کمک‌های انجام شده در شروع سال تحصیلی بیان‌کرد: در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در ابتدا ۱۸۸ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان توزیع شد و در گام دوم نیز با توجه به تعداد متقاضیان در یک مرحله ۵۰۰ بسته و در یک مرحله دیگر ۱۰۰ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان محروم توزیع شد.

بخشی‌پور اظهار کرد: به طور کلی ۶۸۸ بسته تحصیلی و آموزشی از ابتدای سال تحصیلی بین دانش‌آموزان محروم توزیع شد.

وی بیان‌کرد: همچنین در دهه آخر ماه صفر نیز دو هزار و ۴۲۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۶۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع چهار هزار و ۱۶۰ بسته بهداشتی از ابتدای سال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ارزش بسته‌های غذایی توزیع شده از ابتدای سال جاری دو میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان بوده است، ادامه‌داد: همچنین از ابتدای سال جاری چهار هزار و ۱۶۰ بسته بهداشتی به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شد.

بخشی‌پور افزود: همچنین از ابتدای شیوع کرونا بقاع متبرکه با هزار و ۳۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده، ضد عفونی شده و ۷۰ هزار ماسک نیز در این بازه زمانی تولید شده است.

وی گفت: به طور کلی از ابتدای شیوع کرونا سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب توزیع سبدهای غذایی و بسته‌های بهداشتی و توزیع غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده است.

ثبت ۲۶ وقف جدید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۶ وقف جدید به ارزش ۳۴ میلیارد ریال ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه دهه وقف از روز پنج شنبه ۲۴ مهرماه آغاز می‌شود، بیان‌کرد: در دهه وقف سال جاری دو دستگاه الکتروشوک و فیلتر فشار از محل درآمد موقوفات به بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه املاک موقوفه باید به قیمت روز به اجاره داده شود، یادآور شد: اوقاف در مجموع در بیرجند ۲۰- ۲۵ ملک بیشتر ندارد و از این جهت مزایده و اجاره آن تأثیری بر افزایش قیمت اجاره بها نخواهد داشت.

بخشی‌پور در زمینه موقوفه بودن یا نبودن آبگرم فردوس گفت: سند موقوفه بودن این مجموعه موجود است.