سنندج - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان بستر فضای مجازی را محور اصلی برنامه‌های هفته ناجا دانست و گفت: اجرای برنامه‌های هفته ناجا در سال جاری متفاوت‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرهوشنگ حیدریان ظهر امروز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت هفته ناجا در استان کردستان، اظهار کرد: برنامه‌های امسال با شعار «با هم برای امنیت و سلامت» و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۷ مهر تا دوم آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این هفته با هدف گسترش گفتمان امنیت و سلامت، تقویت احساس امنیت عمومی، آشناسازی شهروندان با پیشرفت‌ها و تحولات پلیس در عرصه‌های مختلف، گزارش مجموعه اقدامات و کارنامه یک ساله پلیس در حوزه‌های مختلف عملکردی و تخصصی به اطلاع مردم استان رسانده می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: امنیت و سلامت از نیازهای اساسی جوامع انسانی در طول تاریخ بوده و در حفظ، بقا و تعالی بشر نقش کلیدی دارد و فقدان آن آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فراوانی را برای فرد و جامعه در پی خواهد داشت.

سرهنگ حیدریان با اعلام محورها و برنامه‌های شاخص هفته ناجا به دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با علما، روحانیون، مراجع و همچنین برگزاری نشست علمی با اساتید و نخبگان علمی، فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف مأموریتی پلیس اشاره کرد و یادآور شد: عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای انقلاب اسلامی از برنامه‌های ما در هفته پیش رو است که با لحاظ شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: تجلیل از کارکنان خدوم ناجا و خانواده‌های آنها، بازنشستگان، ایثارگران، پیشکسوتان، نخبگان و چهره‌های فرهیخته دینی، فرهنگی، علمی و ورزشی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ خانواده معظم شهدا و مدافعان حریم نظم و امنیت از دیگر برنامه‌های این هفته است.‌