صومعه سرا- امام جمعه صومعه سرا با اشاره به اینکه جنگ آذربایجان و ارمنستان نیابتی و با نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز شده است، گفت: هدف آنها درگیر کردن محور مقاومت یعنی ایران انقلابی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری در خطبه نماز جمعه این هفته صومعه سرا با اشاره به اینکه با پایان یافتن ماه صفر، سفره عزاداری دو ماه محرم و صفر برچیده می‌شود، اظهار کرد: عزاداری‌های امسال با شیوع کرونا با سال‌های گذشته متفاوت بود، اما زنجیره اتصال دل‌های عاشق با کوی حسینی برقرار بود.

راشدی نوری به هفته وقف اشاره کرد و افزود: وقف یک میراث ماندگار و بهترین وسیله برای جاودانگی انسان است.

وی با بیان اینکه در تاریخ اسلام، رسول گرامی اسلام (ص)، اولین واقف است و بخشی از تاریخ زندگی امیرالمؤمنین (ع) وقف‌های آن حضرت است، گفت: وقف یک نوع تعهد و احساس مسئولیت نسبت به مردم مسلمان و جامعه اسلامی است، و بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز درمانی و بیمارستانی و مؤسسات عام المنفعه، خصوصاً یکی از عوامل ماندگاری عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) به برکت موقوفات است.

امام جمعه صومعه سرا تصریح کرد: انتظاری که از متصدیان وقف به خصوص سازمان اوقاف می‌رود این است که در احیای املاک و اماکن موقوفه و کنترل و نظارت بر هزینه‌های آن و جلب اعتماد مردم و خیرین با ترویج و توسعه سنت وقف، اقدام کنند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی چند روز گذشته، برای حفظ و استمرار امنیت پایدار و اقتدار ملی و استحکام و ثبات اقتصادی به داشتن عقلانیت انقلابی و محاسبات دقیق و درست اشاره و تاکید کرد: جمهوری اسلامی از روز تأسیس خود همواره مورد تهدید و تحریک و فشار دشمنان بوده است، هر چند که در این یکی دو سال اخیر تمام توان و امکانش را برای به زانو در آوردن نظام جمهوری اسلامی به کار برده است.

مشکلات کشور با دادن آدرس غلط حل نمی‌شود

راشدی نوری تصریح کرد: تحریم و فشارهای اقتصادی از ناحیه دشمن با مقاومت و دفاع عزتمندانه و راه علاج مشکلات بوجود آمده از ناحیه دشمن، توجه به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخل مملکت و اقتصاد مقاومتی است، نه اعتماد کردن به فریبکاری‌های دشمن و گول لبخندهای دشمن را خوردن است.

وی همچنین در ادامه گفت: متأسفانه کسانی که در داخل کشور تنها با معادلات مادی محاسبه می‌کنند و از عوامل معنوی و سنت‌های الهی غافل و یا اعتقادی ندارند و این وعده الهی را که فرمود: «ان تنصر الله ینصرکم» نادیده می‌گیرند، کوتاه آمدن و تسلیم در برابر دشمن را نشانه عقلانیت می‌دانند.

راشدی نوری با تاکید بر اینکه عده‌ای با دادن آدرس غلط و انحرافی، حل مشکلات کشور را در گرو تسلیم شدن در برابر خواسته‌های آمریکا و غرب می‌دادند، افزود: اینها باید بدانند که مردم عزیز و جوانان انقلابی ایران این صحبت‌ها را نخواهند پذیرفت و این تفکر را انحرافی و ناشی از ترس و زبانی ناکارآمدی آن دسته از مسئولان می‌دانند.

امام جمعه صومعه سرا به جنگ آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: این یک جنگ نیابتی است که با نقشه آمریکا و صهیونیست‌ها و با وارد کردن بیش از ۵ هزار نفر نیروهای تکفیری که در عراق و سوریه موفق به رسیدن به خواسته‌ها خود نشدند، به پا شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف آنها درگیر کردن محور مقاومت یعنی ایران انقلابی است، گفت: مسئولان ما ضمن هوشمندی و آمادگی لازم نگذارند آمریکا به خواسته‌اش برسد، با اینکه منطقه قره باغ را جز لاینفک آذربایجان است اما تنها راه حل مناقشه را خویشتن داری و از طریق مذاکره می‌دانیم.