دومین جلسه بررسی مبانی و شیوه‌های تربیتی شمس تبریزی در قالب مجموعه درس‌گفتارهایی درباره این شخصیت ادبی _ تاریخی روز چهارشنبه ۳۰ مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه «نگاهی به مبانی و شیوه‌های تربیتی شمس تبریزی» در قالب مجموعه درس‌گفتارهایی درباره این شخصیت ادبی _ تاریخی روز چهارشنبه ۳۰ مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. جلسه اول این‌مبحث هفته گذشته برگزار شد.

این‌نشست، سی‌وهشتمین جلسه از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره شمس تبریزی است که با سخنرانی ایرج شهبازی همراه است.

در این درس‌گفتار علمی، تلاش می شود اولاً مبانی انسان‌شناختی و معرفت‌شناختی شمس بررسی و سپس درباره‌ شیوه‌های تربیتی او سخن گفته شود و سخنان متنوع و عمیق او در این زمینه طبقه‌بندی و تحلیل شود. طبیعی است که ما، به عنوان انسان‌هایی امروزی، نمی‌توانیم با همه‌ شیوه‌های تربیتی شمس موافق باشیم؛ بنابراین بخشی از سخن به نقد نظرات شمس اختصاص خواهد داشت و فی‌المثل نظر شمس درباره‌ «تنبیه بدنی دانش‌آموز» بررسی و نقد خواهد شد.

این‌درس‌گفتار روز چهارشنبه ۳۰ مهر از ساعت ۱۱ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از حساب کاربری اینستاگرام این‌مرکز فرهنگی به‌نشانی Instagram/bookcityculturalcenter پخش می‌شود.