همدان - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بر ساماندهی فروش املاک در دفاتر معاملات ملکی همدان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس نجفی با بیان اینکه فروش املاک در دفاتر معاملات ملکی باید ساماندهی شود، عنوان کرد: امروز کنترل، نظارت و ایجاد مقررات و ضوابط جامع در تنظیم مبایعه‌نامه‌ها در راستای کاهش دعاوی در حوزه املاک امری ضروری است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: از آنجا که حوزه املاک و مستغلات جز مشاغل سودآور است تنوع معاملات در حوزه مسکن باعث شده در تعدادی از دفاتر مشاوره و معاملات املاک کوچک‌ترین توجهی به الزامات قانونی فروش ملک نشود و همین امر موجب افزایش مراجعین به مؤسسات داوری و محاکم؛ پس از خرید و فروش ملک شود.

وی ادامه داد: اتحادیه مشاورین املاک باید با واحدهای صنفی متخلف برخورد کند و مشاورین املاکی که نسبت به رعایت الزامات قانونی بی‌تفاوت هستند پلمب شده و منع فعالیت شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان ضمن تأکید بر ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی، عنوان کرد: در حال حاضر ضابطه و مقررات جامع در تنظیم مبایعه‌نامه‌ها در دفاتر فروش و بنگاه‌های معاملات ملکی حاکم نیست و در صورت ادامه روند این معاملات؛ شاهد افزایش دعاوی در حوزه املاک خواهیم بود.

وی آموزش متصدیان و بنگاه‌داران را یک ضرورت اصلی و اساسی در جهت ارتقا کیفیت تنظیم مبایعه نامه‌ها دانستند.