شهرکرد- رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات وبقاع متبرکه چهارمحال وبختیاری گفت: پروژه احداث حرم امامزاده حمزه علی بلداجی در شهرستان بروجن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عظیم کاویان نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با پنجمین روز از دهه وقف، پروژه احداث ساخت حرم امامزاده حمزه علی بلداجی پس از ۱۰ سال آغاز شد.

وی گفت: پس از صدور تاییدیه های لازم و رفع اختلاف‌های فی مابین اوقاف و میراث فرهنگی و گردشگری، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، هیئت امنا و خادمین، مسئولان مراکز افق بقاع و مجموعه اوقاف و امور خیریه استان و با تلاش عوامل عمرانی، عملیات بتن ریزی پروژه آغاز شد.

رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری افزود: این پروژه با توجه به اینکه به تأیید سازمان میراث فرهنگی نیز رسیده با مساحت یک هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال وارد مرحله عملیاتی و اجرا شد که برآورد هزینه اولیه پروژه امامزاده حمزه علی تا پایان بهره برداری ۱۲۰ میلیارد ریال پیش بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه عمرانی پس از ۱۰ سال با تلاش هیئت امنای امامزاده، اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص استانی با رعایت معماری اسلامی و حفظ بافت و طرح سنتی آغاز شده است، که ظرفیت اشتغال در جوار این بقعه متبرکه به صورت مستقیم برای ۵۰۰ نفر فراهم شده است.

کاویان نژاد بیان داشت: حدود ۱۲۰ میلیارد ریال برای بهره برداری از ساخت حرم پیش بینی شده که امیدواریم با مشارکت‌های مردمی و نذورات بقعه متبرکه از لحاظ مالی با کمبود مواجه نشده و با تسریع در پیشرفت این عملیات عمرانی بتوانیم ظرف یکسال آینده به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: متأسفانه سال جاری و شرایط حاکم ویروس کرونا در کشور، تعطیلی بقاع متبرکه را در پی داشته که این امر باعث کاهش شدید نذورات و درآمد در بقاع و مجموعه‌های گردشگری در جوار این امامزاده شده است.

رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری افزود: امامزاده حمزه علی با توجه به اینکه یکی از امامزادگان شاخص در کشور بوده و سالیانه پذیرای تعداد زیادی گردشگر و زائر است مستعد سرمایه گذاری‌های زیادی بوده و با توجه به اینکه فرصت سرمایه گذاری در طرح توسعه باغات مثمر و کشاورزی فراهم شده است آماده همکاری با کسانی که تمایل به سرمایه گذاری دارند می‌باشیم.

به گزارش مهر، بقعه تاریخی این امامزاده در سال ۹۴ تخریب شده بود.